וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקימסע: מדריך טיולים חדש מבית ויקיפדיה

16.1.2013 / 13:26

קרן ויקימדיה השיקה מדריך טיולים עולמי עם 50,000 ערכים ב-12 שפות, במקביל לחגיגת יום הולדת 12 לוויקיפדיה

קרן ויקימדיה, האחראי בין השאר על האיניציקלופדיה האינטרנטית ויקיפידיה, השיקה שירות חדש: מדריך טיולים עולמי בשם Wikivoyage ("ויקימסע"). זהו הפרויקט ה-12 במספר של הקרן, ובדומה לוויקיפדיה - גם הוא ייכתב, יערך, ישונה ויתוקן על ידי גולשים שיעשו זאת בהתנדבות. כבר עם השקתו כלולים בו 50,000 ערכים, וקבוצת המתנדבים העובדת עליו מונה כמאתיים איש. השירות ניתן בתשע שפות: אנגלית, הולנדית, צרפתית, גרמנית, איטלקית, רוסית, פורטוגזית, ספרדית ושוודית. סניף וויקימדיה המקומי מוסר שבשפה העברית נמצא עדיין הפרויקט ב"אינקובטור" – בתהליך של בניית השלד, גיבוש קהילת העורכים המתנדבים וכתיבת התוכן הבסיסי לפני חשיפתו לקהל.

Wikivoyage החל כמדריך טיולים מבוסס ויקי בגרמניה ואיטליה ב-2006 ונתמך על ידי עמותת ויקימסע הגרמנית. התורמים באתר ביקשו למזג את התכנים והציעו לתרום את המותג לפרויקט החדש שיפעל בחסות קרן ויקימדיה ותנועת ויקימדיה העולמית. ההצעה אושרה ע?י חבר הנאמנים של קרן ויקימדיה באוקטובר 2012, והאתר הועבר לשרתי ויקימדיה בנובמבר 2012 ופעל בגרסת ניסוי עד היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין אין עברית, אבל יש את ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש ביקוש עולמי עצום למידע על טיולים, אך קיימים מעט מאוד מקורות זמינים ולא מסחריים עבור מידע שכזה. זה עומד להשתנות? הסבירה סו גרדנר, מנכ"לית קרן ויקימדיה העולמית. "המטרה של Wikivoyage היא לקדם חינוך וידע של כל המדינות והאיזורים בעולם, וכן הבנה של אומות", מסר סטפן פוסאן מוויקימדיה.

השקת Wikivoyage מגיעה לצד ציון 12 שנה להיווסדות וויקיפדיה. ברחבי העולם יערכו אירועים לציון יום ההולדת. בישראל תקיים מחרתיים (ו') עמותת ויקימדיה ישראל, בשיתוף ובחסות קמפוס גוגל בתל אביב, אירוע יום הולדת חגיגי בהשתתפות כ-120 מהמתנדבים מקהילת העורכים בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • wikivoyage

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully