וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירפוקס 10 הושק

31.1.2012 / 15:59

דפדפן פיירפוקס מבית מוזילה חוגג את גרסתו העשירית, חמישה שבועות לאחר צאת הגרסה הקודמת

פיירפוקס ממשיך להתעדכן בקצב מהיר. חמישה שבועות לאחר שהשיק ארגון מוזילה את גרסה 9 של הדפדפן, מושקת כעת גרסתו הבאה: פיירפוקס 10. העדכון זמין למערכות ההפעלה חלונות, מק ולינוקס, וכן בגרסה סלולרית למערכת ההפעלה אנדרואיד.

בדומה לגרסאות האחרונות שהוציאה מוזילה לפיירפוקס, גם הפעם אין עדכונים ושינויים מהותיים עבור המשתמשים. שינוי אחד הוא הדרך בה מתמודד הדפדפן עם התקנת תוספים. בניגוד לעבר, כאשר לא היה ניתן להתקין תוסף שלא הוגדר כמתאים לגרסת הדפדפן הספציפית, פיירפוקס 10 יאפשר התקנת תוספים כאלו, בהנחה שהם תואמים – כל עוד לא צוין בהן במפורש אחרת. שינוי קוסמטי בדפדפן החדש הוא העובדה שכפתור Forward לא מופיע יותר בסרגל הכלים לפני שהמשתמש לחץ על Back, וכך איפשר למעשה יצר אפשרו להפעלתו לאחר מכן. עבור המפתחים עדכנה מוזילה את צורת הטיפול ב-CSS. לגרסת הסלולר של פיירפוקס מתווספת אפשרות למחוות רב-מגע (מולטי-טאץ'), ופיצ'ר הסינכרון אמור להיות נוח יותר.

את הגרסה החדשה ניתן להוריד ישירות (גרסה לחלונות, גרסה למק) וכן ב"עדכון שקט" דרך הדפדפן עצמו. תוספים התואמים לפיירפוקס 4 ומעלה אמורים לעבוד בתוכה ללא בעיה.

השקת פיירפוקס 10 מגיעה כחלק מעקרון חדש שהנהיג מוזילה בתשעת החודשים האחרונים, לפיו משיק הארגון גרסת דפדפן חדשה כל חודש וחצי, פחות או יותר. זאת בדומה לדפדפן כרום של גוגל, שמתעדכן בקצב דומה, ואף מהיר יותר. כרום עקף לאחרונה את פיירפוקס וזכה בתואר "הדפדפן השני הנפוץ ביותר" (אחרי אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט), והוא מחזיק כ-27% מהשוק, בעוד שפיירפוקס מחזיק כ-24% ממנו.


עוד בנושא:

- פיירפוקס 9 הושק
- מחקר: פיירפוקס כושל באבטחה

  • עוד באותו נושא:
  • פיירפוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully