וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ימי וויילס מייסד וויקיפדיה: מדיניותינו מרחיקה עורכים חדשים

6.8.2011 / 17:38

בנאום סגירת כנס וויקיפדיה העולמי בחיפה, מתח ג'ימי וויילס ביקורת על התנהלות ארגונו מול עורכים חדשים המנסים להצטרף

"המדיניות הנוכחית של וויקיפדיה לא עובדת. היא מרחיקה עורכים חדשים ועולה לנו בהפסד תורמי תוכן. אנחנו צריכים לגרום לאנשים טובים וחכמים לא להרגיש דחויים", כך אמר מייסד וויקיפדיה ג'ימי וויילס בנאום State of the WIKI ("מצב הוויקי") השנתי, אותו נתן בכנס "וויקימניה 2011" שנחתם בחיפה הערב (ש'). וויילס בחר למקד את נאומו על הקשיים הניצבים בפני עורכי וויקיפדיה חדשים, הן מהצד הטכני והן מהצד החברתי.

"כשעורכים חדשים מתחילים לערוך הם מקבלים יותר פידבק שלילי מאשר חיובי. הרבה אנשים מרגישים שאנחנו מתפקדים כ"מועדון סגור", למרות שלתחושתי אנחנו לא באמת כאלה, ובהחלט מוכנים לקבל חברים חדשים. יכול להיות שהכלים הטכניים הקיימים בוויקיפדיה דוחפים אותנו להתנהגות שלילית".

וויילס מתח ביקורת על ממשק השימוש לעריכת וויקיפדיה והכריז כי הוא מיושן ויש לעדכנו. "צריך לפשט אותו, תחשבו על הקיר של פייסבוק. שם אין כל מיני סימני סוגריים מבלבלים, שמי שרק מתחיל לא מבין מה הם עושים. בואו נעריך מחדש את כל הפרוצדורות שלנו מנקודת מבטו של משתמש מתחיל. יש להסיר פרוצדורות מסובכות ולבטל חוקים חסרי הגיון, שמרפים ידיהם של עורכים. אני לא מעריץ גדול של הלייק של פייסבוק, אבל זה מעודד אנשים להראות הערכה, והלוואי והיו לנו יותר כלים כאלו".

וויילס חשף נתונים לפיהם בוויקיפדיה האנגלית יש יותר מ-35,000 עורכים שכתבו לפחות חמישה ערכים. בוויקיפדיה הישראלית ישנם 765 כאלו. לדבריו, הוא אינו מקנה חשיבות למספר העורכים הקיימים בוויקיפדיה, אלא לאיכות החומרים. "מה שחשוב לי זה איכות חוויית השימוש של הקורא. אף אחד לא יודע את התשובה לשאלה כמה עורכים צריך כדי שתתקיים איכות גבוהה. זו שאלה קשה, במיוחד היום – כאשר יותר קשה לערוך את וויקיפדיה, מכיוון שהיא כבר בוגרת".

בסוף נאומו הודיע וויילס על פרס חדש "איש הוויקיפדיה של השנה". הזוכה השנה הוא עורך מקזחסטאן בשם רואן קנזכנולי. הוא יקבל בשם ארגון הוויקיפדיה המקומי של ארצו תרומה של 5,000 דולר.

כנס "וויקימניה 2011" נערך בשלושת הימים האחרונים במרכז הקונגרסים בחיפה, וכלל 125 הרצאות, מצגות ופאנלים בנושא תפעולה של האינציקלופדיה הווירטואלית הענקית. לכנס הגיעו כ-650 איש מ-56 מדינות שונות.


עוד בנושא:

- ח"כ מאיר שטרית בכנס וויקיפדיה: "אפעל לפרסום מסמכי ממשלה ברשת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully