וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר חוק ויקיפדיה

איילה צורף

16.5.2010 / 13:54

ועדת השרים אישרה את החוק המסדיר שימוש חופשי בתמונות וסרטים של מדינת ישראל, והוא צפוי להיכנס לתוקף הקיץ

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום את הצעת חוק ויקיפדיה שלפיה יתאפשר לעשות שימוש חופשי בתמונות וקטעי וידיאו של לשכת העיתונות הממשלתית, דובר צה"ל וגופי הממשלה השונים.

לדברי ח"כ מאיר שטרית (קדימה) ממגישי ההצעה, בוועדת השרים נערך הבוקר דיון חוזר, לאחר שבשבוע שעבר הצעת החוק נפסלה. "משיחות שקיימתי עם שר המשפטים וראש הממשלה, הם הביעו תמיכתם בחוק, שיעבור בתמיכה ממשלתית". לטענתו, מי שהביע התנגדות להעברת החוק הם משרדי הביטחון והאוצר. "אבל אני לא מוטרד. ברגע שהממשלה תומכת בחוק, אין לי ספק שהוא יעבור", הוא אמר ל-themarker. "אני מקווה שעד חופשת הקיץ החוק ייכנס לתוקפו", אמר. בוועדת השרים לחקיקה חברים יעקב נאמן, יובל שטייניץ, שלום שמחון, עוזי לנדאו, יולי אדלשטיין, יוסי פלד ומשולם נהרי.

הצעת החוק קיבלה את השם חוק ויקיפדיה, על רקע מעורבותה של עמותת ויקימדיה לקידום החוק. החוק התיר שימוש חופשי של תמונות וקטעי וידיאו של לשכת העיתונות הממשלתית, דובר צה"ל וגופי הממשלה השונים על ידי כל מי שמעוניין לעשות בהם שימוש - תחת מגבלות שהשימוש לא יהיה הסתה לפשע. ההצעה זכתה גם לתמיכה של איגוד האינטרנט בישראל כמו גם של מועצת העיתונות. החוק מנסה לתפור בעיה מהותית במערך ההסברה של מדינת ישראל: כיום כל החומרים של לשכת העיתונות הממשלתית מוגנים מפני שימוש חופשי על רקע זכויות יוצרים. זו הסיבה שלא ניתן למצוא ברשת חומרים תדמיתיים - תמונות או סרטוני וידיאו לטובת מדינת ישראל לשימוש חופשי. זאת, בניגוד לכמות החומרים שמעלים גופים פלשתינים לרשת, חומרים נגד ישראל, שאינם מוגנים בזכויות יוצרים ולכן כל בלוגר או עורך חדשות בעולם יכולים לעשות בהם שימוש.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully