וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינג לא שינה הרבה

דידי חנוך

16.7.2009 / 14:40

החלפת מנוע החיפוש של מיקרוסופט לא השפיעה משמעותית על השימוש בו. בארץ עדיין מחפשים במנוע הישן

מיקרוסופט החליפה את מנוע החיפוש שלה מ-Live ל-Bing בחודש מאי, ודיווחה מאז על עליה משמעותית בשימוש בו. אבל נתוני חברת קומסקור בסיכום החודש המלא הראשון של בינג מראים שההחלפה לא גרמה לשינוי משמעותי בהרגלים.

לפי הנתונים, נתח השוק של בינג בארצות הברית בחודש יוני היה 8.4%, לעומת 7.9 במאי. זאת לאחר שההשקה זכתה לסיקור תקשורתי מסיבי, מהסוג שתמיד מביא עליה בשימוש בטווח הקצר. קומסקור מדווחת שנתח השוק של גוגל לא נפגע כלל מהעליה הקלה של בינג. הוא היה 65 אחוזים במאי ונותר 65 אחוזים ביוני. החברה שהושפעה היתה יאהו, שירדה מ-20.1 אחוזים ל-19.6.

מדובר בשינוי מהסוג שנראה מחודש לחודש גם ללא השקה מחודשת. לפני שנה, היה נתח השוק של Live גבוה יותר מנתח השוק הנוכחי של בינג. כרגע, מיקרוסופט עדיין נמצאת במקום השלישי, ועדיין רחוקה ממתן תחרות אמיתית ליאהו! על המקום השני, שלא לדבר על כרסום ההובלה של גוגל.

בבדיקות שלנו, מצאנו שמנוע החיפוש החדש טוב משמעותית מקודמו, ומספק תחרות ראויה לגוגל ויאהו! בכל הנוגע לתוצאות חיפוש. אבל הוא לא מביא עמו שיפור משמעותי, וקשה להדיח מוביל שוק עם חוויה שבמקרה הטוב היא "טובה מספיק".

בישראל אין שינוי

הבדיקות שערכנו עם בינג הצריכו שינוי בהגדרות לממשק האמריקאי. חודש וחצי לאחר השקתו, התכונות והממשק החדשים של בינג עדיין לא הגיעו לגולש הישראלי ולממשק העברי.

ניתן להבין מדוע חיפוש מידע הנסיעות החדשות והקניות לא עודכנו. אלה דורשים עבודה משמעותית נוספת, ובמקרים מסוימים גם הסכמים עם חברות נוספות. אבל חיפוש הוידאו והתמונות צריך היה להיות מעודכן מזמן, והיעדרו מראה על כך שישראל - למרות היותה מרכז פיתוח משמעותי של החברה מרדמונד - עדיין אינה שוק חשוב מבחינת מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully