וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוציא מן הדעת

אחרי הרצח ההמוני בוירג'יניה, ג'ק תומפסון מיהר לטלוויזיה להסביר שהמשחקים אשמים

מדי פעם, אני כותב בטור 'שחקן ספסל' על ג'ק תומפסון, עורך דין שמרני מפלורידה שמחשיב את משחקי הווידאו, והאלימות בהם, לשטן הפרטי שלו. מרבית הדברים אותם אני כותב עליו הומוריסטיים קמעה, כי אי אפשר באמת להתייחס ברצינות למה שהבן אדם הזה אומר ועושה, וכי דבריו בדרך כלל משמשים אתנחתא קומית בשביל גיימרים רבים. אבל היום הבן אדם הזה חצה את הקו האדום, ומה שהוא עשה לא משעשע בכלל.

מרביתכם שמע כבר על מה שקרה באוניברסיטה של וירג'יניה. 32 אנשים נהרגו בידיו של אדם בודד שפתח בירי על האנשים בקמפוס, עשרות נפצעו מהירי ועורך דין אחד שאת דעתי המלאה עליו אני לא יכול לכתוב כאן קיבל זמן מסך. כן, שעות ספורות לאחר מקרה הירי הנוראי ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית (ולא חסרים מקרים כאלה), התראיין ג'ק תומפסון לתחנת החדשות פוקס ניוז בשביל להזהיר את הצופים שמשחקי וידאו אלימים הם אלה שגורמים למעשים כאלה.

אין בידי הקלטה של מה שהאדם הזה אמר, אבל עיקרי הדברים שלו פורסמו בקצרה. אני בטוח שבקרוב יהיו גם הקלטות באתרי שיתוף קבצים אבל אני בספק אם אוכל לראות את זה בלי לשבור את המסך. באמת שלא צריך לשמוע את דבריו בהקשר הזה – הרי הראיון שודר בזמן שהפרטים על הירי היו מעורפלים מאוד. שעות עברו מאז, ועדיין אין לא ידוע לנו מי היה היורה ומה היו מניעיו, אבל זה לא משנה לג'ק, המטרה שלו היא לחנך את כולנו לחשוב כמוהו, ולא משנה אם דרכי הפעולה שלו כוללות השמעת האשמות מגוחכות ותיאוריות קונספירציה באחד מערוצי החדשות הגדולים בעולם.

אתם צריכים להבין – עשרות מחקרים ברחבי העולם בדקו את הקשר בין משחקים אלימים לבין התפרצויות אלימות אצל בני נוער ומבוגרים, אף אחד מהם לא הצליח להוכיח קשר כזה. עם זאת, בא לו מישהו שבקרוב אפילו אולי יישאר בלי רישיון לעריכת דין בגלל דבריו ומעשיו, מקבל תווית של "מומחה למקרי ירי בבתי ספר" בפוקס ומתחיל לדבר על כך שהמשחקים האלימים אינם אלא "סימולטורים של רצח", ועל כך שבמקרים קודמים הוכח כי המשחקים האלה גרמו לרציחתם של אנשים. אלה לא חדשות, זו לא אובייקטיביות.

מוסר ההשכל של הסיפור הזה הוא חשיבה ביקורתית. אנשים רבים מתראיינים לאמצעי תקשורת תוך הצגתם כמומחים לנושא כלשהו, חלקם מנסים להשתמש במדיום המוני בשביל להנחיל רעיונותיהם לקהל הרחב. בהרבה מאוד מקרים זה גם עובד. אז בבקשה, אל תאמינו לכל מה שאתם שומעים או קוראים בלי לחשוב על הדברים קודם. למשל, אל תאמינו לי כשאני מדבר על מחקרים בנושא משחקים ואלימות, תבדקו בעצמכם, אולי אני משקר. אחרי הכל, אני לא אהיה הראשון, וגם ג'ק תומפסון לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully