וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מפתחת קשת לשיער - לעיוורים

TECH

15.7.2014 / 17:14

הקשת תיענד על הראש ותסייע לעיוורים להתמצא בסביבתם על ידי חיישנים מיוחדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טכנולוגיה לבישה מכוונת בדרך כלל לשכלל את איכות החיים של האזרח הממוצע: לבדוק לו את הדופק עם השעון, להטעין לו את הסוללה עם החגורה, לבדוק לו מיילים עם המשקפיים. עכשיו, כך דיווחו במגזין הסאנדיי טיימס, מיקרוסופט מקדישה את מאמציה בתחום לסייע לעיוורים ולמתקשים בראייה.

בשיתוף עם פרויקט בריטי לפתרונות חדשנות לאנשים עם מוגבלויות בשם Cities Unlocked , מיקרוסופט מפתחת קשת לשיער שתסייע לעיוורים להתמצא בסביבה בקלות. חיישנים מיוחדים המותקנים בקשת קולטים מידע על חפצים ומכשולים בסביבתו של המשתמש, ומשדרים את המידע הזה לתוך אוזנייה שהוא מרכיב. כך יידע המשתמש כיצד לנוע בחופשיות, ובנוסף גם לזהות חפצים המונחים מולו. בפורמט האולטימטיבי של הפרויקט, יותקנו חיישנים גם על בניינים וכלי רכב שיתקשרו עם אלה שעל הקשת, כמו גם על שירותים כמו מכונות אוטומטיות, חנויות ובנקים.


כרגע, הבהירו בסאנדיי טיימס, הקשת עדיין נמצאת תחת מחקר ופיתוח, ולא ברור אם ומתי היא תשווק לקהל הרחב. בינתיים היא נמצאת בשימוש בתוך קבוצת מחקר מצומצמת של 8 נסיינים עיוורים בבריטניה. היעד הספציפי הוא אמנם להקל על חייהם של עיוורים אך בסופו של דבר, המטרה לטווח הארוך היא שכל אחד יוכל להשתמש בה כדי לתקשר בצורה קלה וחכמה עם השירותים החכמים השונים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully