וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא חוסך: מחשבים לא ממותגים, אייפד רק באישור האלוף

1.4.2012 / 13:15

המשבר בתקציב הביטחון החל להשפיע על אגף התקשוב בצה"ל: רק מפקדים קרביים יקבלו ניידים, אין מדפסות אישיות ופקידים יקבלו מחשבים מדור ישן

ראש אגף התקשוב האלוף עוזי מוסקוביץ החליט על שורה של צעדי התייעלות בתחום המחשוב בצה"ל, זאת בצל המשבר בתקציב הביטחון. עד היום רכש הצבא מחשבים ממותגים מתוצרת Dell, HP ו-Lenovo, אך כבר בימים הקרובים ייצא צה"ל למכרז של רכישת מחשבים לא ממותגים.

עוד הוחלט לצמצם באופן משמעותי את מספר המחשבים הניידים בתוך הצבא בשל מחירם הגבוה, והישנות מקרי נזק, אובדן וגניבה. קצין בכיר אמר לוואלה! בנושא כי "מפקדים מהמערך הלוחם ימשיכו לקבל מחשבים ניידים, אך מפקדים ממערך המנהלה יסתפקו במחשבים נייחים - בגלל בעיות אבטחת מידע, מחיר גבוה משמעותית ממחשב נייח, ותחזוקה שעולה לנו כסף רב. תחת מצוקה משאבית אנחנו חייבים לחשוב על פתרונות יצירתיים. יש לנו כוונה לרדת למאות מחשבים ניידים ולא יותר".

עוד הוחלט כי רמת המחשבים לדרג הפקידים תנומך, והמחשבים שיירכשו יהיו מהדורות הקודמים. הקצין הבכיר הסביר את המהלך: "אנחנו גם נוריד את איכות המחשבים לפקידים שאינם זקוקים למחשבים מהדור הכי חדש, מאחר ורוב העיסוק שלהם הוא בתוכנות משרדיות. ההחלטה תחסוך לצה"ל בשנה מיליוני דולרים".

בתחום המדפסות הוחלט בצה"ל להפסיק ולרכוש מדפסות אישיות לכל משרד. במקום זה, תוצב מדפסת אחת לכל מחלקה, וקצין יידרש להעביר כרטיס אישי לפני הדפסה. "עשינו פיילוט בנושא והתברר כי ההדפסות ירדו ב-40%. כל קצין חושב פעמיים אם הוא ידפיס על נייר. זה עורר בהתחלה התנגדות אבל המשמעות בקצה היא חיסכון משמעותי" אמר הגורם באגף התקשוב לוואלה!.

אגף התקשוב הוביל את נושא יצירת אתר יד שנייה פנים-צבאי, זאת על מנת למצות את הציוד בתוך הצבא ולהעביר אותו מחיל לחיל, כשבכך נחסך כסף. עוד הוחלט כי הטאבלט של חברת 'אפל', אייפד, לא יירכש בכמויות גבוהות, ורכישתו תאושר על ידי האלוף באופן פרטני.

יצוין, כי התקציב השנתי הכולל של אגף התקשוב נאמד בכ-1.4 מיליארד שקלים והערכה היא שכלל ההחלטות יחסכו עשרות מיליוני דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • אייפד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully