וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין הלו לעבריין המורשע דוד שטרנברג?

אמיתי זיו

1.4.2012 / 8:15

למרות טענת החברה כי שטרנברג שריצה עונש מאסר בגין פריצה למחשבי בנק הדואר וניסיון פריצה לבנק ירושלים אינו נמנה בין עובדיה - מתברר כי הוא בעל תפקיד מרכזי בחברה

מאז הכריזה חברת הלו על המיזם הסלולרי שלה בשבוע שעבר, התעוררו ספקות בנוגע לתקינות פעילותה. בין היתר התברר כי בניגוד להצהרות, לחברה אין הסכמי אירוח עם פרטנר ופלאפון וכי לא שילמה את הערבות לרישיון התקשורת. כמו כן התברר כי לחברה קשרים מסועפים עם עבריין מורשע בשם דוד שטרנברג.

שטרנברג ריצה עונש מאסר בגין פריצה למחשבי בנק הדואר וניסיון פריצה לבנק ירושלים. מאז המאסר נקשר שמו בפרשיות נוספות, שהאחרונה שבהן היא גביית כסף ללא הרשאה מגולשים באתר התוכן הסלולרי פופיק שהיה בבעלתו.

עד כה טענה הלו כי שטרנברג "הוא נציגם של חלק מבעלי המניות בחברה ומשמש כיועץ לחברה מטעמם. דוד אינו נושא בתפקיד רשמי בחברה". ל-TheMarker נודע כי שטרנברג עובד במשרדי הלו בראש העין וכי הוא בעל תפקיד מרכזי מאוד בחברה. מקורב לחברה מסר כי "דודי הוא האיש הכי חשוב בארגון, יותר מיורם (היו"ר והבעלים) ויותר מרוני (המנכ"ל). סמנכ"לים עומדים בתור ליד הדלת שלו, וכל דבר תלוי באישורו". גורם אחר הגדיר אותו בתור "מנכ"ל על" בהלו. כמו כן התברר כי שטרנברג מחזיק בכתובת מייל של הארגון ומכותב למיילים העוסקים בעניינים מהותיים בחברה.

החברה סירבה למסור האם שטרנברג מקבל משכורת מהחברה או מחזיק ברכב של החברה. לשטרנברג קשריים משפחתיים בהלו: אשתו, שרי שטרנברג, היא בעלת תפקיד בחברה ובתה של ברוריה זבולוני, הרבנית המחזיקה ברבע ממניות החברה. אחותה, חני זבולוני, מועסקת בחברה כיועצת משפטית.

בתיק שהתנהל נגד שטרנברג בבית המשפט העליון ב-2004 (9883/04). כינה בית המשפט את שטרנברג "גאון מחשבים". השופטת דורית ביניש הסבירה למה החליטה לאשר את הארכת מעצרו: "חוזרת המדינה ומציינת את המסוכנות הנשקפת מן המשיב לנוכח יכולותיו הטכנולוגיות יוצאות הדופן בתחום המחשבים, ולטענתה קיים חשש ממשי כי אם ישוחרר המשיב לחלופת מעצר, הוא ישוב לבצע עבירות מהסוג שבהן הוא מואשם, ובכך יסכל את תכלית המעצר. המדינה ציינה כי למשיב חמש הרשעות קודמות בתחום עבירות המרמה והזיוף, והדבר מוכיח כי אם תינתן לו האפשרות, ימשיך המשיב לבצע עבירות בתחום שבו הפגין מיומנות ותחכום כה גבוהים".

כמו כן טענה המדינה כי יש סכנה כי המשיב יימלט ויתחמק מההליכים הקיימים נגדו. לטענתה, בתיק אחר שבו נשפט שטרנברג על עבירות של זיוף וגניבה הוא נמנע מלהתייצב לדיונים במשך יותר משנתיים, והנסיונות לאתרו לא צלחו. משנעצר לבסוף, הוגשה נגד שטרנברג בקשה למעצר עד תום ההליכים . בית המשפט ציין כי באותה תקופה נעלמו עקבותיו, המשטרה לא הצליחה לאתרו, וגם משפחתו טענה כי אין היא יודעת היכן הוא מתגורר. היעדרותו מהדיונים העמידה את בית המשפט בפני "שוקת שבורה" והוא נאלץ לדחות את ההליכים נגד שטרנברג, שמאוחר יותר הוכרז כעבריין נמלט. לנוכח נסיבות אלה קבע בית המשפט באותו הליך כי "קיימת סכנה ממשית של הימלטות מהדין מצדו של המשיב וכי הוא אינו ראוי לאמונו של בית המשפט ועל כן אין לאפשר לו להשתחרר לחלופת מעצר".

עברו הפלילי של שטרנברג ותפקידו המרכזי כביכול בחברה מעלה גם שאלות רגולטוריות לגבי מה ידע משרד התקשורת והאם התקנות מאפשרות מתן רישיון תקשורת לאדם בעל היסטוריה פלילית.

מחברת הלו לא נמסרה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • הלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully