וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב ג'ובס: האיש ששינה את העולם

פרישתו של סטיב ג'ובס מתפקיד מנכ"ל אפל גררה שורה של מחמאות וסופרלטיבים. "מעטים הגיעו לרמת ההשפעה שלו"

את הפרשנות הראשונה להתפטרותו של סטיב ג'ובס נתנה הבורסה האמריקאית. במסחר שלאחר יום עסקים, עת הוכרזה הפרישה, צנחה המניה של אפל בשבעה אחוזים., והבוקר (ה') היא צונחת גם במסחר סדיר באירופה, עם ירידות של 6 אחוזים בבורסה של פרנקפורט. לא פחות חשוב מכך, המניות של מתחרות אפל עולות בצורה חדה - סמסונג ב-3 אחוזים, LG בארבעה, סוני ו-HTC בשני אחוזים.

חילופי מנכ"לים הם אף פעם לא תקופה פשוטה עבור חברה, אך ג'ובס, איך שלא תסתכלו עליו, הוא לא סתם מנכ"ל. למרות אווירת הסודיות באפל, כל המידע שדלף משם בעשור וחצי האחרון הצביע על דבר אחד: ג'ובס הוא האיש שמוביל את חזון החברה. הוא לא רק הפנים שלה, כי אם גם חלק ניכר מהמוח - ויש שיגידו מהלב - של ענקית המחשוב. וזו גם הייתה התפיסה הציבורית את ג'ובס. בזמן שביל גייטס נחשב לגאון אקסנטרי שהעביר את האנשים לחלונות - מערכת הפעלה שהם לעיתים שנאו אך המשיכו להשתמש בה, ג'ובס בעיני הציבור הוא זה שאחראי למוצרים בהם מיליוני אנשים ברחבי העולם מאוהבים, לטוב ולרע: אייפון, אייפד, אייפוד, מק.

"הוא המנהיג הטכנולוגי הגדול ביותר של זמננו." אמר לבלומברג סטיב ווזניאק, מי שהקים עם ג'ובס ועם שותף נוסף את אפל בשנות השבעים, כשהוא מזכיר לכולם "האיש הזה אחראי ליצירת האייפון!". גם מושל קליפורניה לשעבר, ארנולד שוורצנגר, כבר הספיק להתבטא בנושא. שוורצנגר כתב בטוויטר שלו ש"סטיב ג'ובס הוא אחד הממציאים הגדולים ביותר בקליפורניה. מעטים מאוד הגיעו לרמת ההשפעה שלו ב-50 השנים האחרונות, וכנראה גם ב-100 השנים הבאות". מי שסיכם היטב את הדברים הוא אחד מעיתונאי הטכנולוגיה הבכירים בעולם, וולט מוסברג מהוול סטריט ג'ורנל. מוסברג כתב בטור כי "רוב האנשים הם ברי מזל אם הם יכולים לשנות את העולם בדרך משמעותית אחת, אך ג'ובס, במספר שלבים של הקריירה העסקית שלו, שינה את הטכנולוגיה העולמית, המדיה וסגנון חיים במספר דרכים, ובמספר הזדמנויות".

פרישה לא מפתיעה

סטיב ג'ובס, האיש המזוהה ביותר עם חברת המחשוב הגדולה בעולם, הודיע אמש (רביעי, שעון ארה"ב) על עזיבתו את התפקיד. מועצת המנהלים של אפל הודיעה כי טים קוק, סמנכ"ל התפעול של החברה, יחליף את ג'ובס בתפקיד המנכ"ל. ג'ובס נבחר לכהן כיו"ר הדירקטוריון של אפל, ואילו קוק יצטרף לדירקטוריון. על פי ההודעה לעיתונות, ג'ובס הגיש את התפטרותו רק היום, והמינוי של קוק מגיע לאחר המלצה של ג'ובס להעביר את שרביט הניהול של אפל אליו.

טים קוק מחליף את ג'ובס בפועל כבר מתחילת השנה, אז הודיע ג'ובס כי הוא יוצא לחופשת מחלה כדי לטפל בסרטן הלבלב, שאובחן אצלו עוד ב-2004, ואשר בגללו יצא כבר מספר פעמים לחופשות ממושכות.

במכתב ההתפטרות שלו, כתב ג'ובס "תמיד אמרתי שאם יבוא היום בו לא אוכל למלא את תפקידי ואת מה שמצופה ממני כמנכ"ל אפל, אהיה הראשון להודיע על כך. לצערי, היום הזה הגיע...אני מאמין שימיה הבהירים יותר, והחדשניים יותר של אפל עוד לפניה. ואני מצפה לראות ולתרום להצלחתה בתפקיד החדש."


עוד בנושא:

- סטיב ג'ובס התפטר
- מי אתה, טים קוק?
- כך הפך סטיב ג'ובס לאחד האנשים החשובים בעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully