וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EMusic במקום השני

דידי חנוך

2.8.2006 / 11:31

חנות המוזיקה המקוונת שמוכרת שירים של לייבלי אינדי תפסה 11 אחוז מהשוק בגלל היעדר DRM. לקח לשוק כולו?

ההכרזה שאתר EMusic הגיע למקום השני בשוק המוזיקה היא סיבה למסיבה. טוב לראות אתרים טובים כובשים לעצמם נתח יפה מהשוק בזכות מתן שירות טוב יותר מהמתחרים. אני חייב להודות שאני משוחד בכל הנוגע ל-EMusic. יש לי מנוי לשירות כבר יותר משנה, ואני לקוח מרוצה. תמורת 10 דולר לחודש, אני יכול להוריד 40 שירים ולקבל אותם בקבצי MP3 נטולי כל מגבלות ומגננות. אני יכול להעתיק את הקבצים האלה לכל נגן שאני רוכש (כי לא משנה באילו פורמטים נוספים הוא תומך, כל נגן כיום מנגן MP3), ואם אני מפרמט את המחשב, אני יכול להעתיק אותם מהנגן למחשב החדש בלי בעיה. קניתי אותם, אז הם שלי. ללא מגבלות על השימוש בהם.

מסתבר שאני לא לבד בהעדפה שלי. הקטלוג של אימיוזיק כולל יותר ממיליון שירים, אבל מעטים מאד מאלה הם שירים שאתם עשויים להיתקל בהם בגלגל"צ. אף אחת מחברות המוזיקה הגדולות לא מוכנה למכור את המוזיקה שלה ללא נז"ק (ניהול זכויות קניין, התרגום המבריק ל-DRM), כך שהאתר יכול למכור רק את מרכולתם של אמנים שחתומים בלייבלים עצמאיים. בלוק פארטי, They Might Be Giants ובלונד רדהד (המבריזנים) נמנים על האמנים הידועים ביותר שאלבומיהם נמכרים באתר. יש גם אלבומים מוקדמים, אוספים וסשנים מיוחדים של אמנים מצליחים יותר. הלייבל המפורסם ביותר שיש לו הסכם עם אימיוזיק הוא 4AD. וכן, זה אומר שאלבומיהם של פיקסיז נמכרים באתר

לאחרונה המליץ לי חבר על מספר להקות. החבר הזה הוא חובב מוזיקה רציני, שנוהג להוריד מוזיקה באמצעות רשתות שיתוף קבצים (ולמרות - או בגלל - זאת הוא האיש שרוכש הכי הרבה דיסקים שאני מכיר). הוא חשב שאצטרך להשתמש ב-SoulSeek כדי להוריד את שירי הלהקות האזוטריות עליהן המליץ. אני מצאתי אותן בקלות באימיוזיק.

בנוסף ללהקות אינדי, אימיוזיק מצטיין גם בפלחי שוק אחרים שהחברות הגדולות לא ממש מאמינות בהם. יש באתר מלאי נרחב של מוזיקת ג'אז ומוזיקה קלאסית.

נראה שלא מעט אנשים מעדיפים לקנות מוזיקה פחות ידועה בקבצים נטולי נז"ק מאשר לקנות להיטים ולהיות מוגבלים בשימוש. 11 אחוז מהשוק פירושו שאימיוזיק הביסה את השירותים של נאפסטר, יאהו ושירותים אחרים בעלי הסכמים עם הלייבלים הגדולים וגב כלכלי ופרסומי חזק בהרבה משל האתר הצנוע. 200,000 אנשים עשו מנוי באימיוזיק, ואלה מורידים 5 מיליון שירים בממוצע כל חודש.

אימיוזיק הוא לא רק אתר מצוין שנותן שירות מצוין במחיר טוב. הוא דוגמה חשובה לעובדה שחברות המדיה הגדולות צריכות להפנים: הציבור רוצה שהמוזיקה שהוא רוכש תהיה באמת בבעלותו, ללא מגבלות וללא נז"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully