וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל גור נשאר מאחור

6.5.2006 / 3:44

הצמד וינט סרף ורוברט קהן זכה להיכנס להיכל התהילה של ההמציאים על פיתוח פרוטוקול האינטרנט TCP/IP

כנראה שאל גור ייאלץ לאכול את הכובע: לפי דיווח של אתר CNET, סגן נשיא ארה"ב לשעבר שטען "אני המצאתי את האינטרנט" הפסיד את ההכרה המקצועית לטובת וינט סרף ורוברט קהן, שעיצבו את פרוטוקול TCP/IP. זהו הפרוטוקול שמשמש עד עצם היום הזה להעברת מידע באינטרנט.

קהן וסרף זכו להיכנס להיכל התהילה של הממציאים של אירגון Invent Now, לצד גוליילמו "רדיו" מרקוני ותומס "נורה" אדיסון; בין הזוכים נמצא גם ממציא הגלולה נגד הריון. הטקס ייערך במהלך סוף השבוע בעקרון, אוהיו. "כל מי שמחזיק בפטנט שתקף בארה"ב רשאי להגיש מועמדות לאות ההצטיינות, אפילו אם אינו אזרח ארה"ב", מסרה דוברת הארגון ריני פייבה. ברור שהזוכים בכתר הלכו הרבה יותר רחוק מהשגת אזרחות אמריקנית ופטנט אחד.

פרוטוקול התקשורת שהכניס את השניים להיכל התהילה, TCP/IP, נולד בחסות דרפ"א, ארגון המחקר של משרד ההגנה האמריקני ואיפשר למערכות מחשב מרוחקות לתקשר זו עם זו. במקור נעשה ב-TCP/IP שימוש צבאי בעיקר. כיום הוא מאפשר לכם לגלוש ולקרוא כתבה זו, למשל.

קהן וסרף כבר זכו בעיטור החופש על ההמצאה מהנשיא בכבודו ובעצמו, עיטור הכבוד הגבוה ביותר שאזרח כול לקבל בארה"ב. וינט סרף מפתח כיום ארכיטקטורות חדשות בגוגל (ביניהן גוגל earth) ועוסק בגיוס כשרונות צעירים לחברה. רוברט קהן עומד בראש אירגון ללא מטרת רווח שעוסק בפיתוח פרוטוקולי אינטרנט ורשתות מהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully