וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונים ירכשו תוכן מבלוגים

אדר שלו

10.4.2006 / 13:10

כמה מהעיתונים המובילים בארה"ב החלו לרכוש תכנים משירות שמרכז בלוגים. למי לא משלמים? לבלוגרים

שירות בגירסה בטא בשם BlogBurst, שמפיץ תכניס של כ-600 בלוגרים, ייכנס לשימוש על ידי כמה מהעיתונים הגדולים החל מיום שלישי הקרוב, לפי דיווח של רויטרס. המשמעות של ההכרזה הזו היא הכרה נוספת בחשיבותם של הבלוגים העצמאיים, שמקצתם לוקחים צעד קדימה לעבר התקשורת הממוסדת והזרם המרכזי.

בלוג-ברסט, השירות המדובר מחברת פלאק, יכלול דעות ומאמרים לשימוש ע"י העיתונים במדורי החדשות שלהם ברשת או במהדורות הדפוס. בין העיתונים שיעשו שימות בשירות בלוג-ברסט אפשר למצוא כמה מהשמות הגדולים: הוושינגטון פוסט, סאן פרנסיסקו כרוניקל , סאן אנטוניו אקספרס ועוד.

העיתונים, כך מסר מנכ"ל בלוג-ברסט דייב פאנוס, מצפים מהשירות לספק תוכן בנושאים כמו טכנולוגיה, מזון, בידור, חדשות מקומיות מאזורים נידחים בהם אין לתקשורת הממסדית מספיק כוח אדם ועוד. "עד סוף השנה אפשר יהיה לראות מאות עיתונים עושים שימוש בתוכן שאנחנו מפיקים", הוסיף פאנוס.

בין הבלוגים שכלולים בבלוג-ברסט אפשר למצוא את Micro Persuasion, שעוסק בטכנולוגיה, בלוג על הורות בשם FinSlippy, בלוג אופנה ורדרד של טינאייג'רית בשם TeenFashionista ועוד. חלק מהבלוגים רבי ההשפעה ברשימה נחשבים "A List", צמרת הבלוגוספירה שזוכה להכי הרבה צפיות וקישורים. תפקיד המתווך בין הבלוגים לעיתונים, חברת בלוג ברסט, יהיה לקרוא ולשכתב את הטקסטים ולהגישם לעיתונים כשהם כבר ערוכים - בדיוק סוג הבקרה שצפויה לסכסך בין בלוגרים עצמאיים לכלי תקשורת ממסדיים. "נספק לעורכים את רמת האיכות שהם מצפים לה", אומר פאנוס.

מי לא רואה מזה כסף? הבלוגרים

מי שמעוניין להשתתף ולפרסם תכנים, שמחר אולי יככבו בוושינגטון פוסט, מוזמן לרשום את הבלוג שלו באתר. הבלוגרים המשתתפים לא יקבלו תשלום עבור התוכן שלהם, אלא רק קרדיט, קישור ואולי יותר כניסות (שאפשר לתרגם לכסף, אם משלבים בבלוג מודעות פרסומת או באנרים).

מבקר הטלוויזיה לשעבר של TV גייד ובלוגר בעצמו, ג'ף ג'ארביס, הטיל ספק בהצלחה של השילוב הזה: "הקווים בין כלי התקשורת לבלוגרים הולכים ומיטשטשים לא בגלל שהכותבים העצמאיים מתקרבים לתקשורת, אלא בגלל שהתקשורת היא זו שמתקרבת לעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully