וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לווירוסים?

4.12.2005 / 10:21

קבוצת מחקר ישראלית פיתחה תוכנית למלחמה גלובלית בווירוסי המחשב. הרעיון: להטמין לוירוסים 'מלכודות דבש'

ניתן לעצור וירוסים ותוכנות מרושעות אחרות באמצעות תוכנות שיתפשטו במחשבים במהירות גבוהה יותר מהפולשים. שינוי הגישה הזה מגיע דווקא מצוות מומחים מישראל, שבראשם ערן שיר מאוניברסיטת תל אביב.

שיר מסביר כי חשב על הרעיון כשהווירוס בלאסטר תקף ב-2003 והתפשט ברחבי האינטרנט במהירות אדירה. "זה עצבן אותי שתוכנות אנטי וירוס קונבנציונליות לא מצליחות לעמוד בקצב של הווירוס", אומר שיר בראיון למגזין "נייצ'ר". כיום הלוחמה בווירוסים פועלת בצורה הגנתית הנותנת לתוכנות המרושעות יתרון של מספר ימים עד שטלאים או עידכונים מאפשרים את הדברתם. שיר מסביר כי "חברות התוכנה רואות באינטרנט לא יותר משירות משלוחים בינלאומי משוכלל. המטרה שלנו היא לחסן את כל הרשת ולא רק מחשבים אינדיבידואליים".

שיר וצוותו מציעים להציב "מלכודות דבש" על מחשבים ברחבי הרשת, שכל מטרתם היא לארוב לווירוסים החדשים. עם איתור הנגע המחשבים ישגרו באופן אוטומטית קובץ הגנה מיוחד לכל המחשבים ברשת דרך מסלולים מאובטחים מיוחדים שיהיו פתוחים רק להם. בצורה כזו יופצו קובצי ההגנה במהירות גבוהה יותר מהתוקפים.

מסימולציה שערך הצוות עולה כי כדי להגן על כ-200 מיליון מחשבים ברחבי ארה"ב יש צורך שרק כ-800 אלף מהם ישמשו כמלכודות דבש. בהסתכלות גלובלית יש צורך שכ-0.4% מהמחשבים בעולם יהוו מלכודות כדי לספק חיסון לכל השאר, מסביר שיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully