וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית מיני

נימרוד בן משה

23.10.2005 / 12:14

מדענים בנו את המכונית הקטנה בעולם. עד כמה קטנה? הרבה יותר ממה שאתם חושבים. לא, אפילו יותר קטן מזה

או קיי, נתחיל עם קצת כימיה בסיסית כדי שיהיה יותר קל בהמשך הכתבה. מדענים בדקו ובדקו והגיעו למסקנה שכל חומר בעולם הזה מורכב מאטומים. האטומים מתחברים זה לזה ויוצרים מולקולות והמולקולות מתחברות זו לזו כדי ליצור את החומר עצמו. עד כאן ברור? יופי! בשנים האחרונות הצליחו המדענים לפתח מכשור שמאפשר להם להזיז אטומים, לחבר אותם זה לזה וליצור מולקולות שלא היו קיימות בטבע. כמו למשל – מולקולה בצורת מכונית.

חוקרים מאוניברסיטת רייס הודיעו לאחרונה (בשמחה גדולה) כי הם הצליחו ליצור רכב בגודל מולקולה אחת, כולל גלגלים, שאסי וצירים. גודלה הכולל של המכונית לא עובר את ה-4 נאנומטר. ואם זה לא אומר לכם הרבה כדאי שתדעו שעוביה של שערה אנושית הוא כ-80,000 נאנומטר כך שניתן, למעשה, להקים חניון אדיר למאות אלפי מכוניות כאלו על אחד הריסים שלנו.

כמובן שהרכב לא מגיע עם מנוע (או רדיו דיסק) ורב הזמן הוא עומד בלי לזוז על פיסה דקיקה של זהב, אך ברגע שמחממים את הזהב ל-200 מעלות, הרכב משתחרר וניתן לדחוף אותו כדי שהוא ינוע קדימה. הוא אפילו מגיע עם צירים בגלגלים כך שיהיה ניתן לשנות כיוון תוך כדי נסיעה.

אבל נימרוד, בשם האלוהים! למה זה טוב? מה כבר אפשר לעשות עם מכונית כזאת? אז בואו אני אספר לכם מה התוכניות של המדענים לרכב המזערי הזה. בעתיד מקווים המדענים שרכבים מסוג זה יעבירו אטומים ממקום למקום בתוך מפעלים זעירים שיבנו חומרים מהרמה האטומית. קחו חצי שניה לחשוב על זה.

תאמינו לי, בעתיד לא תהיה שום טכנולוגיה חוץ מנאנוטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully