וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר קטן מקטן

נימרוד בן משה

15.9.2005 / 14:32

חוקרים פיתחו את הרובוט הקטן בעולם. עד כמה קטן? אפשר לשים 200 כמוהו בשורה על סוכריית M&M אחת. מספיק קטן?

קבוצה גדולה של חוקרים הצליחה לפתח רובוט מאוד קטן (מאוד!), למעשה מדובר ברובוט הכי קטן שנבנה אי פעם, בהפרש גדול מאוד. רוחבו של הרובוט הוא כרוחב שערה אנושית והאורך שלו הוא כחצי מאורכה של הנקודה הנמצאת בסוף המשפט הזה. ושלא נדבר על העובי.

כשהתבקשו החוקרים להסביר עד כמה הוא קטן הם אמרו ש-200 רובוטים מסוג זה יכולים לצעוד בשורה, זה לצד זה, על סוכריית M&M רגילה אחת, זה גם מרשים וגם חמוד. אבל מה בדיוק הופך את הנקודה המקרוסקופית הזו לרובוט? ובכן, הוא יכול ללכת לאן שנגיד לו ללכת.

למעשה, הרובוט לא ממש הולך, אין לו רגלים. במקום זה הוא זוחל על הגחון שלו במהירות די מרשימה. הוא מסוגל לעשות עשרות אלפי צעדים בשניה, כל צעד בגודל 10 ננומטר. בשביל לפנות הוא מוציא "רגל" סיליקון קטנה שמאפשרת לו לשנות כיוון כנדרש.

ומה רובוט כזה קטן יכול לעשות? גרסאות עתידיות של הרובוט יוכלו להסתובב לכם בתוך המחשב ולתקן את המעגלים האלקטרונים המרכיבים אותו. יום אחד בעתיד, רובוטים דומים יוכלו לזחול לכם בתוך הגוף ולתקן גם אותו, תא אחרי תא.

צריך להבין עד כמה מרשים ההישג של החוקרים – הרובוט הקטן, שגודלו 60 אלפיות המילימטר ואורכו 250 אלפיות המילימטר מחזיק בתוכו ספק כוח, מכשיר לקבלת ושליחת מידע, גוף המסוגל לנוע ומערכת היגוי. וכל זה פועל ללא צורך בחיבור בחוטים. הרובוט נע על משטח של אלקטרודות, המזרימות אליו חשמל ומאפשרות לו לתקשר עם האדם השולט בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully