וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני אישה

נימרוד בן משה

28.7.2005 / 12:36

Repliee Q1 היא אנדרואידית מתוחכמת שזזה ומדברת כמו אישה אמיתית. אבל למה היא נראית כזאת מפחידה?

היפנים משוגעים על רובוטים והם מניעים את כל תעשיית הרובוטיקה קדימה בצעדי ענק שאיש לא ציפה להם. כעת הם מדהימים את העולם בעזרת Repliee Q1, רובוטית דמויית אדם (אנדרואידית) שנראית ומתנהגת בצורה מציאותית להפליא.

ריפלי (האם יש קשר לסרטי הנוסע השמיני?) מסוגלת להניע את גופה בצורה חלקה ומציאותית כמעט לגמרי, יש לה מגוון רחב של הבעות פנים, היא ממצמצת בעיניה ואפילו נראית כאילו היא נושמת. אם מביטים בה ממרחק מסויים ניתן להתבלבל ולחשוב שמדובר בבחורה יפנית חיה ונושמת. בחורה יפנית מפחידה ומוזרה, אבל בחורה.

"כבר פיתחתי רובוטים רבים בעבר, אך שום דבר כמו ריפלי" מסר פרופסור הירושי אישוגורו, שפיתח את האנדרואידית, "עם ריפלי הבנתי את החשיבות הנעוצה במראה החיצוני של הרובוט. מראה אנושי מעניק לרובוט נוכחות שקשה להתעלם ממנה".

לפני ריפלי Q1, שקד פרופסור אישוגורו על ריפלי R1 – אנדרואידית קטנה דמויית ילדה יפנית בת 5. בשלב מסויים החליט אישוגורו לזנוח את הילדה ולעבור ישר לאשה בוגרת. זה כנראה היה רעיון לא רע בהתחשב בסרטון ההדגמה של הילדה, שכנראה תחזור לי הלילה בסיוטים.

הרעיון מאחורי ריפלי Q1 הוא לבדוק האם אנדרואיד יכול "לעבוד" על בני אדם, כך שהם יחשבו שהוא אדם אמיתי. פרופסור אישוגורו מאמין שבשנים הקרובות הוא כבר יוכל לפתח אנדרואיד שיצליח לדבר עם בן אדם למשך כ-10 דקות מבלי לחשוף את העובדה שהוא לא אנושי.

שליחות קטלנית – הנה אנחנו באים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully