וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם אתם נדבקתם בסוס הטרויאני?

גלית ימני

30.5.2005 / 0:02

חברת אבטחת המידע 2bsecure תפרסם באתר האינטרנט שלה את הקוד הסודי של הסוס הטרויאני המעורב בפרשת הריגול התעשייתי

חברת אבטחת המידע טו בי סקיור, אשר חשפה את הסוס הטרויאני במשרדי משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, תפרסם הלילה - או לכל המאוחר היום בבוקר - באתר האינטרנט שלה את הקוד של הסוס הטרויאני, אשר על פי החשד, נכתב על ידי מיכאל האפרתי, על מנת שהציבור יוכל לבדוק האם הסוס הטרויאני הזה קיים גם במחשביהם.

המשמעות היא שחברות אנטי וירוס יוכלו לעדכן את התוכנות שלהן בקוד הזה, וכך תוכנת אנטי וירוס מעודכנת תוכל למנוע מסוס טרויאני זה לחדור למחשבים נוספים. בטו בי סקיור אומרים שבאתר יהיה קובץ אישי שאפשר יהיה להריץ אותו על המחשב האישי בבית, ולבדוק האם אותו סוס טרויאני מהפרשיה המדוברת נמצא על המחשב שלכם.

יורם גולנדסקי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בטו בי סקיור: "משטרת ישראל היתה זו שפנתה למשרדי שלמור-אבנון-עמיחי, וסיפרה להם כי הושתל סוס טרויאני במחשביהם. שלמור פנו אלינו וביקשו מאיתנו לאמת את הדברים, לבדוק אותם ולחזק את מערך אבטחת המידע שלהם. זה קרה בדצמבר 2004. אנחנו שלחנו צוות למקום שעשה בדיקות. ניטרנו את תעבורת המידע היוצאת והנכנסת לארגון, ומצאנו מחשב אחד ששולח קבצים החוצה לשרת שעליו התריעה המשטרה. הצלחנו לבודד את המחשב הזה, ואז הצלחנו לבודד את אותה פיסת קוד עוין ששלחה החוצה את האינפורמציה. לא יכולנו להודיע לחברות האנטי וירוס עד כה, לפי בקשת המשטרה. היינו מנועים מלפרסם את הקוד, כי המחשב היה צריך להמשיך ולעבוד כרגיל, כדי לא לטרפד את מהלך החקירה. השארנו את הדברים בידי המשטרה. אבל עכשיו, כשהפרשיה נחשפה, נפרסם את הקוד על מנת שהציבור יוכל להתגונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully