וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים נגד ספאם?

נימרוד בן משה, ערן שפירא

1.6.2005 / 12:28

כל הטיפים הכי יעילים לטיפול בבעיית דואר הזבל. כתבה בהמשכים

כיוון שגם אתם וגם אנחנו טובעים בספאם , החלטנו לאגד בשבילכם את כל הטיפים הכי יעילים נגד הגועל הזה . מה לעשות, מה לא לעשות ומה לא לעשות בשום פנים ואופן. ערן שפירא, איש ה סיסטם של וואלה! , שמתמודד עם ספאם על בסיס יומיומי, מביא כמה המלצות שיעזרו לנו לנקנק את מי שחודר לנו לאימייל בלי רשות.

בכל יום נוסיף עוד טיפ אחד כך שמומלץ לחזור מדי פעם לכתבה, כדי להתעדכן.

איך לגלות אם המכתב שקיבלתם הוא "דואר זבל" ?

אם כתובת השולח או שמו אינם מוכרים לכם, סבירות גבוהה כי מדובר במפיץ זבל שמנסה למצוא דרכו אל מעמקי תיבת הדואר שלכם – מחקו את ההודעה

שורת הנושא (subject) מכילה משפט עם שגיאות כתיב או תווים ללא סדר הגיוני באנגלית על מנת לנסות לעקוף מערכות סינון דואר זבל על פי מילים. (לדוגמא : " גונבים אצלך בעסק1 Gr")

השתמשו בכמה כתובות דואר

כתבות עם חברים קרובים ומשפחה. השתמשו בשנייה בשביל קבלת ניוזלטרים (מגזינים מקוונים) וחדשות מאתרים מהם אתם מעוניינים לקבל את הדואר (אף פעם אינך יודע איזה אתר מוכר את כתובתך ואיזה לא). ובשלישית השתמשו בשביל להגיב בפורומים וקבוצות דיון.

שיטה נוספת היא "הסוואת כתובת הדואר" בקבוצות דיון, פורומים, תגובות לכתבות וכו' תוכלו לרשום את כתובת הדואר שלכם בצורה הזו : eran (at) Microsoft.com בדרך זו אתם מטעים את מי שינסה "לקצור" את כתובת הדואר שלכם (מכיוון שרובם עושים זאת לפי סימן ה @).

לא להגיב!

מענה (reply) להודעת "דואר זבל" מאשרת לשולח ההודעה כי מדובר בתיבת דואר "חיה", תיבה קיימת אשר מישהו קורא את תוכנה. בנקודה זו, כתובתך תמכר למרבה במחיר, וסבירות גבוהה כי ליותר מאירגון אחד.

לעמוד בפני הפיתוי של קישורי "לחץ כאן להסרה מרשימה התפוצה" זו עוד דרך מקורית של "זבלני האינטרנט" לוודא שכתובת הדואר שלכם "חיה" ופעילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לא לפתוח!

הודעות דואר אלקטרוני מגיעות בשני פורמטים plain text או HTML

Plain text - הודעות דואר המכילות טקסט בלבד עם פונט בצבע שחור

HTML - הודעות המכילות בדרך כלל : צבע, תמונות, קישורים וכו'.

הודעות בפורמט HTML מאפשרות הכללת "קוד זדוני" בתוכם המאפשרת לשולח ההודעה לדעת אם ההודעה נפתחה, אם הלקוח "הקליק" על הקישור המצורף ועוד...

דברים אשר הופכים אותך למטרה נהדרת עבור "זבלנים".

מומלץ לא לפתוח הודעות משולחים לא מוכרים.

כתובת דואר מסובכת עדיפה

זבלנים רבים עובדים עם תוכנות שמשתמשות בשמות נפוצים על מנת לנסות לאתר כתובות דואר אלקטרוני. (לדוגמא : yaniv@domain.com, john@microsoft.com). לכן, ככל שכתובת המייל שלכם פשוטה יותר וקלה לכתיבה ולזכירה יש הרבה יותר סיכוי שכל מיני חלאות יחדרו לכם לאין בוקס.

אל תעשו להם חיים קלים, הם גם ככה עושים כסף על הגב שלכם, מכלום עבודה. הקשו את איתור הכתובת שלכם, הוסיפו מספרים ותווים אחרי השם וככה לפחות תצליחו לסכל את רוב המזימות של מי שמנסה לטנף לכם את החיים (לדוגמא : yaniv1350@domain.com).

השתמשו במסנן דואר זבל טוב

ישנם כמה וכמה סוגים של מסנני דואר זבל. רוב שירותי הדואר מבוסס רשת ( webmails) כוללים שירות מסוג זה על תיבות הדואר שברשותם.

רוב ספקי האינטרנט מציעים שירות דומה אך כמובן בתשלום.

ישנן תוכנות חינמיות (freeware) אשר "מתלבשות" על תוכנות דואר נפוצות כגון "outlook" ומסננות את הדואר כאשר הוא מגיע.

חשוב לציין כי לכל אחד משלושת הסוגים שציינו ישנם חסרונות כגון "פיספוסים" ... סיווג דואר רלוונטי כדואר זבל ולהפך.

דווחו דווחו דווחו

כל ספק אינטרנט שמכבד את עצמו מפעיל מחלקה מיוחדת אשר מטפלת במפיצי דואר זבל – לרוב מחלקות אלו נקראות מחלקות abuse – שלחו לשם תלונות לגביי דוא"ז שקיבלתם (בצירוף כל הפרטים : ההודעה, כותרות ההודעה וכמובן כל מידע אחר הנראה רלוונטי) – אל תתעצלו... דיווח יכול להפסיק את השליחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully