וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כופר על קובץ

נימרוד בן משה

24.5.2005 / 16:11

האקרים יכולים לנעול לכם קבצים במחשב ואז לדרוש עליהם כופר

כאילו שוירוסים, סוסים טרויאנים, פישינג וספאם זה לא מספיק, עכשיו מצאו ההאקרים שיטה אכזרית במיוחד להשיג כסף מגולשים תמימים. חוקרי אבטחה מסן דייגו מסרו כי האקרים השתלטו על מחשבו של אדם אנונימי, נעלו לו מספר קבצים חשובים במחשב והשאירו לו מכתב כופר.

במכתב הכופר דרשו ההאקרים שהקורבן ישלם להם 200 דולר ובתמורה הם ישלחו לו את הקוד שיפתח בחזרה את הקבצים שלו. "זה כאילו שמישהו יכנס אליך הביתה, יסגור חלק מחפציך בכספת ולא יגלה לך את הקוד" מסר אוליבר פרידריך, מנהל אבטחה בחברת סימנטק.

סגנון הסחיטה החדש, הנקרא Randsom-Ware, גרם לחברות אבטחה רבות לרוץ ולעדכן את התוכנות שלהן כנגד סחיטות מסוג זה. כל תהליך הסחיטה מתבצע בצורה אוטומטית, הגולש התמים נכנס לאתר שהשחיתו אותו האקרים והאתר מתקין על מחשבו תוכנה קטנה שנועלת כ-15 קבצים שונים. לאחר שנעלה את הקבצים, משאירה התוכנה מכתב כופר על הדסקטופ. רוצים את הקוד לשיחרור הקבצים - הפקידו 200 דולר בחשבון אינטרנט אנונימי.

בסופו של הסיפור, הצליח נציג של חברת אבטחה לשחרר את הקבצים הנעולים של הגולש ההמום ואף אחד לא נאלץ לשלם להאקר דבר. עם זאת הביעו בחברות האבטחה והאנטי וירוס השונות דאגה שמא התופעה תצבור פופולריות ומליוני אנשים בעולם ימצאו את עצמם תחת סחיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully