וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת המשוכפלים

נימרוד בן משה

15.5.2005 / 11:09

מדענים אמריקנים פיתחו רובוט שמסוגל לשכפל את עצמו שוב ושוב

בניסיון נואש לממש את התסריט האפל של המטריקס, הצליחו מדענים מאוניברסיטת קורנל בארצות הברית להעניק לרובוט את היכולת לשכפל את עצמו. מדובר ברובוט בסיסי במיוחד שמסוגל לבנות עותקים של עצמו מחלקי חילוף. החזון לעתיד הוא רובוט המורכב מאלפי יחידות קטנות, המסוגלות לשכפל את עצמן, כך יוכלו רובוטים בעתיד לתקן את עצמם ולהחליף לעצמם חלקים פגומים.

המדענים טוענים כי הפיתוח שלהם מוכיח ששכפול אינו מוגבל רק לביולוגיה וכי כעת גם עולם המכניקה יכול להינות מהיתרון העצום הזה. בשלב זה הרובוטים המשתכפלים מורכבים ממספר יחידות מרובעות פשוטות. כל מרובע כולל בתוכו "מידע גנטי" (תוכנה) שהוא יכול להעביר לכל חלק חילוף שהוא בא עמו במגע. בעתיד, כך מקווים המדענים, ניתן יהיה לשלוח רובוטים דומים למשימות על כוכבים אחרים ובמקרה ואלו יתקלקלו, הם יוכלו לתקן את עצמם או אף להרכיב רובוט חדש שימשיך את העבודה במקומם.

אך כמובן שנשאלת השאלה מה יקרה בעתיד הרחוק יותר, שבו לרובוטים תהיה גם אינטליגנציה מלאכותית מתקדמת. האם כל הפיתוחים האלה לא יתנו לרובוטים יותר מדי כוח? האם נביט אחורה יום אחד ונשאל את עצמנו "אבל למה היינו חייבים לתת להם את היכולת להשתכפל?" מה דעתכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully