וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו טרומית חוקים נגד ספאם

8.12.2004 / 17:15

לראשונה בתולדותיה אישרה הכנסת חוקים נגד דואר זבל וטלמרקטינג. קנס כספי יוטל על מפרסמים שיפנו לאזרחים שהודיעו מראש כי אינם מעוניינים בכך

הצעת חוק שאישרה היום הכנסת בקריאה טרומית קובעת כי ייאסר על מפרסמים לשלוח "דואר זבל" באמצעות דואר אלקטרוני, פקסימיליה, שיחת טלפון קווי או סלולרי. לפי ההצעה, יוטל קנס של 1,290 שקל על המפרסמים, בגין כל הודעת "דואר זבל".

ההצעה, שהגיש ח"כ רומן ברונפמן (יחד), מבוססת על הגישה האמריקאית, לפיה הממונה על הגנת הפרטיות במשרד המשפטים ינהל פנקס מיוחד למניעת קבלה של דואר זבל. כל אזרח יוכל להירשם בפנקס זה ובכך לאסור על המפרסמים לשלוח לו פניות בלתי מוזמנות. ההצעה נוסחה בשיתוף המועצה הישראלית לצרכנות. ברונפמן הסביר, כי תופעת "דואר הזבל" נהפכה בשנים האחרונות למטרד קשה לציבור, וכרוכה במחיר כלכלי כבד לעסקים, ספקי אינטרנט ועוד.

כתב "הארץ", צבי זרחיה, מוסיף:

המליאה אישרה היום בקריאה טרומית הצעה נוספת, שנועדה להסדיר את הפרסום באמצעות דיוור ישיר. ההצעה, שהגיש ח"כ רשף חן (שינוי), קובעת כי יוקם מאגר מידע ממוחשב, שכל אזרח יוכל להירשם בו, תוך ציון סוג הפרסום שאותו הוא מבקש למנוע. הטרדת אדם הנמצא ברשימה זו תיחשב לעבירה, והדבר יאפשר הגשת תובענות ייצוגיות נגד מפירי החוק.

חן הסביר, כי הגיש את הצעת החוק לנוכח העובדה שבשנים האחרונות החלו המפרסמים לשלוח הודעות אחידות למאות ואלפי נמענים באמצעות פקסימיליות, דואר אלקטרוני והודעות קוליות. בנוסף התפתחה שיטת טלמרקטינג, התופסת את קו הטלפון של האזרח למשך כמה דקות. האזרח נאלץ לשמוע הודעות מוקלטות, וגם קטיעת השיחות לא מפסיקה את ההודעה, וקו הטלפון נשאר תפוס עד לסיומה. לדברי חן, זוהי חדירה לפרטיות הנמען, המוצף בהודעות שאותן לא ביקש לקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully