וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן אבל מתוחכם

15.9.2004 / 11:25

האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן הודיעה כי היא תתחיל לפתח כלים להתמודדות עם המחלה באמצעות ננוטכנולוגיה

ננוטכנולוגיה – מדע העוסק בפיתוח ועיצוב עצמים ברמה המולקולרית, מציע דרכים חדשות לזהות, לאבחן ולטפל במחלת הסרטן. הטיפול החדש יותאם לשלבים הראשוניים של המחלה והוא יהיה בעל תופעות לוואי מינימליות בלבד.

האגודה האמריקאית למלחמה בסרטן החליטה לאחרונה להשקיע 144.5 מליון דולר בפיתוח כלים ננוטכנולוגיים להתמודדות עם המחלה הנוראית. כבר כיום משתמשת הרפואה המודרנית בכלים מיקרוסקופיים שפותחו למטרות רפואיות שונות. כדי להתמודד עם מחלת הסרטן יפותחו כלים חדשים אשר יותאמו במיוחד למלחמה בתאים סרטניים.

בעזרת ננוטכנולוגיה יהיה ניתן לצפות את הכלים הללו בחומרים אשר "יתבייתו" על התאים הסרטניים וישחררו עליהם את התרופה המתאימה, כך יפגעו רק התאים הסרטניים ולא כל התאים בגוף, כמו שקורה היום בטיפולים כימותרפיים או הקרנות. הכלים יוכלו לשמש גם לזיהוי תאים סרטניים בודדים וכך לגלות את המחלה בשלבים הרבה יותר מתקדמים ממה שניתן היום.

ד"ר ג'נט וודקוק, מהמנהל האמריקאי למזון ותרופות הודיעה כי הם ישמחו לאשר את הפיתוחים הטכנולגיים החדשים ברגע שהם יוכחו כיעילים, לא מסוכנים לשימוש ובעלי פוטנציאל לשיווק לקהל הרחב. "תהיה כנראה גם בעית בירוקרטיה בדרך לאישור הכלים החדשים מפני שהם נופלים גם תחת קטגורית "מכשור" וגם תחת קטגוריית "תרופות". הוסיפה ד"ר וודקוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully