וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על טעויות משלמים

18.9.2003 / 14:32

חברת VeriSign, ענקית כתובות האינטרנט, פצחה בשירות חדש ומעורר מחלוקת המרכז אליה גולשים אשר טעו בהקלדת שם האתר שאליו ניסו להגיע

חברת VeriSign, המניעה ומכוונת את התנועה בחלקים נרחבים של רשת האינטרנט, פצחה ביום שני בשירות חדש ומעורר מחלוקת, המרכז אליה גולשים אשר טעו בהקלדת שם האתר שאליו ניסו להגיע. השירות החדש, Site Finder, מחליף את הודעת השגיאה הרגילה המתקבלת כשמוקלדת כתובת שגויה, ובמקום זאת מציע שורה של אלטרנטיבות - חלק מהן אתרים ששילמו כסף על מנת להופיע שם.

בן טרנר, סגן נשיא ב-VeriSign, אמנם מתאר את השירות החדש כ"דרך לשפר את היעילות של האינטרנט", אבל יש כאלה שחושבים שניתובם של 20 מיליון טעויות ההקלדה שנעשות בכל יום בניסיונות להגיע לאתרי com ו-net (עליהם חולשת VeriSign), הם בבחינת ניצול לרעה של הגולשים. "אתה לא עושה שינויים מהותיים ברשת האינטרנט מבלי להיוועץ באלה שמריצים אותה", אמר ל"ניו יורק טיימס" פרופסור דיוויד פרבר מאוניברסיטת קרנגי מלון בפיטסבורג. "זו לא סתם חברה ותיקה, אלא אחת שניתנה לה עמדה רבת השפעה. אני חושב שהם עשו מחטף... אפשר להשוות את זה לכך שייתנו לרשות הדואר את הזכות למען מחדש מכתבים ולמכור את כל המידע שמצטבר מהטיפול בהם... אם תתנו להם להמשיך בזה, יהיה כאוס ברשת האינטרנט, וכל אחד יעשה מה שבא לו".

איגוד תוכנות האינטרנט שחרר כבר ביום שלישי בערב טלאי המבטל את ההפנייה לשירות של VeriSign, אבל לא רק לוחמי החופש של האינטרנט מודאגים מ-Site Finder: מסתבר כי השירות החדש פוגע ביכולת של AOL - ספקית האינטרנט הגדול בארה"ב - לנתב את טעויות ההקלדה של מנוייה לאתר דומה. כמו כן, הוא פוגם ביכולת של דפדפן האינטרנט אקספלורר לנתב חלק מטעויות ההקלדה לעבר אתר MSN ומנוע החיפוש שלו.

"אנחנו משקיעים כל כך הרבה מחקר ופיתוח בעמוד תוצאות החיפוש" צוטט במגזין Wired אנדרו ווינסטיין, דובר חברת AOL. "אנחנו בודקים את האפשרויות שלנו, ובפירוש מתנגדים לכך שהם זורקים את עצמם לתוך חוויית החיפוש של מנויינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully