וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף הם שינו: גוגל כבר לא אומרת שהשואה לא התרחשה

28.12.2016 / 11:55

"האם השואה באמת קרתה?" - מחרוזת חיפוש זו בגוגל הובילה עד לאחרונה לתוצאות מאתרים ניו-נאצים שבעיקר הסבירו מדוע רצח היהודים השיטתי בתקופת מלחמת העולם השנייה הוא בעצם תיאורית קונספירציה. בתחילה גוגל סירבה להתערב בתוצאות החיפוש

מערכת וואלה!

לפני כמה שבועות נאלצה גוגל להתמודד עם ביקורת רבה מצד התקשורת, לאחר שנתגלה כי תוצאת החיפוש הראשונה לשאלה "האם השואה באמת קרתה?" (Did the Holocaust happen?) הובילה לאתר ניאו-נאצי מוצהר ובו דיון בפורום המפרט סיבות מופרכות לחלוטין מדוע השמדת העם היהודי היא קונספירציה חסרת בסיס. תגובתה הראשונית של גוגל הייתה התנערות מאחריות: החברה טענה כי היא אינה מסננת בשום דרך תכנים המופיעים במנוע החיפוש, והמקרה המתואר אינו חמור דיו בכדי לשנות מדיניות זו.

ובכן, כנראה שמישהו בגוגל שינה את דעתו, שכן כעת החברה מעדכנת כי אלגוריתם החיפוש שלה מסוגל לנסות ולוודא האם תוצאות החיפוש נשענות על מידע מאומת. במידה והאלגוריתם מחליט שהמאמר איננו אמין, הקישור מוסר מרשימת תוצאות החיפוש. התהליך אוטומטי לחלוטין, ואמור לסנן חדשות מזויפות או תכנים גזעניים מגוגל.

לפחות בינתיים, נראה שזה עובד - תוצאת החיפוש הבעייתית לשאלה בנוגע לשואה נדחקה למיקום בולט פחות, כמו גם תוצאות גזעניות אחרות לשאלות כמו "האם היהודים מרושעים" או "האם המוסלמים רעים מיסודם", שהובילו בעבר לתוצאות בעייתיות. מעניין כי גם בפייסבוק הכריזו לא מזמן על מדיניות של סינון תכנים המוגדרים כחדשות מזויפות, כך שנראה כי חברות האינטרנט הגדולות מתחילות להבין שהן גם אחראיות על איכות המידע שהן מפיצות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התוצאות המעודכנות בגוגל./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully