וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת האינטרנט העולמית: אלו כל המכשירים בעולם המחוברים לרשת

אילן גלר

12.8.2016 / 6:23

ג'ון מאתרלי, יזם הרשת האחראי ליצירת המפה, ערך ניסוי דומה גם בשנת 2014 כך שניתן להשוות ולראות כיצד הרשת השתנתה בתוך שנתיים

מערכת וואלה!

סקרנים לדעת היכן נמצאים רוב המחשבים, מכשירי הסמארטפון והטאבלטים המחוברים לרשת? המפה הזו, שנוצרה על ידי תוכנה אוטומטית, מציגה את כל כתובות ה-IP הנגישות בעולם לפי מיקומן הגיאוגרפי. אזורים אדומים הם אלו שבהם ריכוז המכשירים הוא הגבוה ביותר, נקודות צהובות מעידות על ריכוז נמוך של מחשבים המחוברים לרשת, ואילו באזורים שחורים לא היה ניתן לאתר כלל מכשירים מקוונים.

ג'ון מאתרלי, יזם הרשת האחראי ליצירת המפה, ערך ניסוי דומה גם בשנת 2014 כך שניתן להשוות ולראות כיצד הרשת השתנתה בתוך שנתיים. ביחס למפה הקודמת, ניתן כעת להבחין בהרבה יותר נקודות צהובות בהודו, בעוד שריכוז המכשירים במערב אירופה ובחוף המזרחי של ארה"ב עלה לרמות מדהימות – האזורים הללו כמעט אדומים לחלוטין.

אזור אחד על המפה שמופיע רובו בשחור הוא סין, אך אין משמעות הדבר שבמדינה זו אין הרבה מחשבים או מכשירי סמארטפון. למרות מחאות מצד ממשלות המערב, הממשל הסיני ממשיך לנטר מקרוב את תקשורת האינטרנט בגבולותיו, ובין השאר חוסם ניסיונות ליצירת קשר ישיר לכתובות IP. זו הסיבה שמכשירים רבים בסין לא מופיעים על המפה – חומת האש הממשלתית לא מאפשרת לגורמים חיצוניים לאתר אותם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

קל להשוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפה העדכנית משנת 2016./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפה בת השנתיים משנת 2014./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully