וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיילור סוויפט, ליידי גאגא ו-178 מוזיקאים נוספים נגד יוטיוב

אילן גלר

24.6.2016 / 7:43

האמנים תובעים פיצויים מגוגל על כך שבעוד שהציבור הרחב מאזין ליותר מוזיקה מאי-פעם, בחינם באמצעות יוטיוב, הרווחים אותם רושמים האמנים דווקא הולכים ומצטמקים

טיילור סוויפט בטקס פרסי הגראמי, לוס אנג?לס, פברואר 2015. GettyImages
טיילור סוויפט, בראש המאבק יחד עם ליידי גאגא./GettyImages

האם בקרוב נאלץ להתרגל למציאות חדשה, שבה לא נוכל עוד להאזין למוזיקה בחינם דרך שירות הזרמת הווידאו הפופולרי, יוטיוב? זה בדיוק מה שמבקשים להשיג 180 אמנים ולייבלים מוזיקליים שונים, בהם טיילור סוויפט, ליידי גאגא, יוקו אונו ואיימי גרנט.

עשרות האמנים חתמו על עצומה הדורשת מהממשל האמריקני לשנות באופן מידי את חוקי זכויות היוצרים, כך שיתאפשר להם לתבוע מגוגל את כל הכסף שמגיע להם - לדעתם, כמובן. לפי החוק התקף כיום בארה"ב, חברות טכנולוגיה גדולות כדוגמת גוגל מוגנות למעשה מפני תביעות על הפרת זכויות יוצרים.

החוק מאפשר לגוגל להציע לגולשים מוזיקה ללא תשלום, כשאמן הסבור כי זכויותיו הופרו נדרש לדווח לגוגל באופן פרטני על כל עותק של שיר שעלה ללא רשות. מובן מאליו כי מדובר במאמץ משפטי וביורוקרטי שכמעט בלתי אפשרי לנצח בו, ומכאן טענות האמנים על כך שבעוד שהציבור הרחב מאזין ליותר מוזיקה מאי-פעם, הרווחים אותם רושמים האמנים דווקא הולכים ומצטמקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוי לא, יוטיוב לא מעשיר את חשבונות הבנק שלהם כמו שהם ציפו./מערכת וואלה!, צילום מסך

"אמנים צעירים השואפים להצליח לא צריכים לבחור בין הפקת מוזיקה ופרנסה הוגנת", נכתב בעצומה. בהקשר זה, ראוי לציין כי דווקא בעבור אמנים מתחילים, הפכו אתרים כדוגמת יוטיוב למקפצת קריירה משמעותית החושפת אותם בפני מאות מיליוני גולשים ברחבי העולם ללא צורך בתקציבי עתק לשיווק ופרסום.

רשימת האמנים החתומים על העצומה כוללת זמרים וזמרות מפורסמים שהונם האישי נאמד בעשרות ומאות מיליוני דולרים - לא בטוח שדווקא הם אלו שניתן לצפות מהם להגן על זכויותיהם של אמנים מתחילים הזקוקים למרב החשיפה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully