וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל הסירה תוסף כרום שאיתר יהודים ברשת עבור ניאו-נאצים

אילן גלר

4.6.2016 / 21:19

בשבועות האחרונים הופץ דרך חנות התוספים של גוגל תוסף שכל תפקידו היה לאתר יהודים הכותבים ברשת, ולסמן אותם כך שניאו-נאצים ושונאי זרים יוכלו לתקוף אותם בתגובות לכתבות

צלב קרס. AP
כל תפקיד התוסף היה לאתר כותבים יהודים ברשת./AP

מדיניותה הפתוחה של גוגל לאשר תוספי כרום חדשים באופן אוטומטי, ולבדוק רק בדיעבד אם יש סיבה לפסול אותם, נתונה כעת במבחן לא פשוט לאחר שהחברה גילתה כי במהלך השבועות האחרונים הופץ דרכה תוסף שכל תפקידו לאתר יהודים הכותבים ברשת, ולסמן אותם כך שניאו-נאצים ושונאי זרים יוכלו לתקוף אותם בתגובות לכתבות שאותן העלו.

שמו של התוסף, שכאמור הוסר מהרשת לאחר שנתגלה, הוא Coincidence Detector ("גלאי מקריות"), שם המתייחס לתיאוריית קונספירציה פופולרית בקרב חוגים גזעניים הסבורים כי ליהודים נגיעה בכל אמצעי התקשורת בניסיונם לערער את החברה. בגרסתו האחרונה, טרם הסרתו, כלל התוסף 8,768 שמות של יהודים, שסביב שם משפחתם התוסף באופן אוטומטי הוסיף סוגריים המדגישות אותו.

בעוד שאף אחד מארגוני הימין הקיצוני בארה"ב או באירופה לא לקח על עצמו אחריות ישירה לפיתוח התוסף, ידוע כי בעת שהוסר מהרשת השתמשו בו כ-2,500 אנשים. סביר להניח כי מפתחיו לא יוותרו וימצאו דרך אחרת להפיץ את משנתם הגזענית, אולי אפילו באמצעות תוסף כרום בעל שם אחר שגוגל תדרש שוב לאתר בקושי רב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התוסף, לפני שהוסר מחנות גוגל./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה נראה עמוד עם שמות מודגשים של יהודים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully