וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה כשלהב רחפן פוגע בגוף במהירות? צפו בניסוי

אילן גלר

18.4.2016 / 6:18

אין ספק שרחפנים הפכו לגאדג'טים פופולריים במיוחד בשנים האחרונות, אבל ככל שיותר אנשים לא מיומנים משחקים בהם, כך גדל הסיכוי שהם יפגעו בעוברי אורח תמימים

צילום מסך

באוניברסיטת אלבורג שבדנמרק מנסים להפוך את הרחפנים שהפכו לפופולריים מאוד בשנים האחרונות לבטיחותיים יותר לשימוש, ולצורך כך הרכיבו מתקן ניסויים ייחודי שמפגיש חזיתית את להב הרחפן עם גוש בשר, המדמה את גוף האדם שנפגע באופן ישיר. הניסוי תועד באמצעות מצלמות מהירות המסוגלות לצלם בקצב של כ-3,000 תמונות בשנייה, כך שניתן להתבונן ברגע הפגיעה בהילוך איטי מאוד, ולמדוד במדויק את הנזק שנגרם.

כפי שתוכלו לראות בסרטון, להב סטנדרטי של רחפן הוא בהחלט לא משהו שהייתם רוצים שיפגע בכם, בוודאי לא במהירות של 50 קמ"ש; הלהב חודר בקלות את העור וגורם לפציעה שנראית כואבת למדי. הלהב לא עוצר ברגע הפגיעה, ומוסיף להרחיב את החתך שנוצר בגוף. אין ספק שתאונה שכזו הייתה מסתיימת בחדר מיון, במידה ומדובר היה באמת במפגש אקראי עם אדם.

מטרת הניסוי, פרט להפקת סרטוני וידאו ויראליים, הייתה איסוף מידע שיאפשר יצירת רחפנים בטוחים יותר לשימוש. הדור הבא של הרחפנים יצויד, למשל, בלהבים שקורסים או נשברים ברגע הפגיעה על מנת שלא לגרום לנזק רב כל כך.

פגיעת רחפן. צילום מסך
לא נעים./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully