וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תיכנס מתחת לעור שלנו

1.2.2015 / 13:07

גוגל יצרה תחליף לעור אנושי בניסוי לזיהוי מוקדם של תאים סרטניים. פרטים חדשים מגלים כי ננו-חלקיקים ישייטו במחזור הדם וישלחו התראות לצמיד ניטור חיצוני. האינטרנט של האנשים

צילום מסך

גוגל מייצרת עור בני אדם מזוייף לטובת חקר הסרטן. בסוף אוקטובר האחרון דווח על כך שגוגל פועלת עם חוקרים ביולוגים במחלקה סודית (כחלק מ-Google X) בחברה, כדי לעזור להבין יותר את מחלת הסרטן. כעת מתגלים פרטים נוספים.

בראיון שהעניק אנדרו קונרד, ראש מחלקת "גוגל מדעי החיים" לאתר The Atlantic, חשף קונרד שגוגל משתמשת בננו-חלקיקים על עור מזוייף שהיא יצרה, שנועד לעזור להבין איך עור אמיתי פועל בנוסף לניסיונות על בני אדם.

המטרה: החלקיקים הזעירים (לפי קונראד, נכנסים 2,000 כאלה בתא דם בודד) יהיו מותאמים לזיהוי תאים סרטניים במחזור הדם. וידעו לשלוח התראות לצמיד ניטור חיצוני, כשאר התוצאה הסופית היא זיהוי מניעתי מוקדם ככל האפשר למחלה.

לפי קונראד, החלקיקים יכנסו לגוף האדם מגלולה שהוא יבלע ויעבירו את המידע באמצעות אור. על מנת להבין איך לקלוט ולזהות את האור, עליהם להבין איך אור עובר דרך העור. גוגל סיפקה לחוקרים עור מזוייף של בני אדם אולם העור המלאכותי שלה מתבסס על תכונות זהות לעור של בני אדם. ובנוסף משתמש המחקר גם בעור אמיתי.

כרגע המחקר עוד רחוק מיישום, אך קונראד מרוצה מקצב ההתקדמות שלו שהוערך בתחילה כי יעמוד על 5 שנים. שליחת חלקיקי טכנולוגיה לתוך מחזור הדם לוקחת את המונח מחשוב לביש צעד גדול קדימה, והיא מעלה גם שאלות פרטיות. למשל שיתוף מידע תורשתי או היסטוריה רפואית עם גוגל.

כשנשאל על מידת הפרטיות ואסיפת המידע הנוגעים לפרויקט, התחמק קונראד כשאמר ש:"עדיף לדעת מתי יש חלקיקים בגוף שמסתובבים ומנסים להרוג אותך".

ניסוי העור של גוגל. יוטיוב The Atlantic, צילום מסך
ניסוי העור של גוגל/צילום מסך, יוטיוב The Atlantic
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully