וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ליהיא גרינר, רני רהב ומרגול מקריאים טוקבקים אכזריים על עצמם

11.1.2015 / 10:23

במטרה להמחיש את הפגיעה האישית הקשה שגורמת אלימות מיליולית ברשת, התגייסו סלבס שונים לקמפיין של איגוד האינטרנט הישראלי בו הם מקריאים טוקבקים אכזריים על עצמם - כולל איחולי מוות להם ולמשפחתם

צילום מסך

הגולשים הישראלים מאוד אוהבים לאחל לאנשים סרטן, כך נדמה כשצופים בסרטון החדש של איגוד האינטרנט הישראלי, שמציג סלבס ישראלים שונים מקריאים טוקבקים שנכתבו עליהם ברשת. הקריאה "הלוואי שתמותו מסרטן" חוזרת על עצמה לא פעם בטוקבקים המוקראים, אבל יש גם "תמות בפיגוע", "איזה ילד מכוער, מסכנה אימא שלו", "הלוואי וההורים שלך יתאבדו בגללך", "שמישהו ידקור אותך ברחם" ועודאמירות קשות ואלימות.

בסרטון, שהעלה היום לרשת המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי, מופיעים בין השאר אייל שני, רני רהב, מרגול, פנינה רוזנבלום, גל אוחובסקי, ליהי גרינר, חן טל, קותי סבג וגם ילדים-כוכבים כמו שון גיטלמן ואנה זק. על הילדים שמקריאים את הטוקבקים המרושעים על עצמם אפשר לראות את הפגיעה באופן המובהק ביותר, וזק אף פורצת בבכי כשהיא מקריאה את הטוקבק שנכתב עליה.

קמפיין של איגוד האינטרנט: סלבס מקריאים טוקבקים פוגעניים על עצמם. יוטיוב, צילום מסך
קמפיין של איגוד האינטרנט: סלבס מקריאים טוקבקים פוגעניים על עצמם/צילום מסך, יוטיוב

הקמפיין נועד להעלות את המודעות לבריונות ואלימות ברשת, כשהמסר הוא - אם טוקבקים מרושעים פוגעים כל כך באנשים מפורסמים ומצליחים שרגיליםי כבר לתגובות קשות, כיצד זה משפיע על בני הנוער והילדים שחוטפים תגובות כאלה ברשת מחבריהם יום יום? הסלוגן - "אל תשתפו, אל תשתתפו" מדגיש שגם הגולש הלא-אלים לכאורה, שאיננו משתתף באופן פעיל במתקפה אבל משתף אותה ומעביר הלאה, הוא שותף לאלימות הזאת.

לפי נתוני איגוד האינטרנט הישראלי, במהלך שנת 2014 התקבלו אצלם 2,395 פניות - כ-50% מהן עוסקות בפגיעות בילדים ובני נוער, וה-50% האחרות עוסקות בפגיעות בגולשים מבוגרים. מנתונים שפורסמו לאחרונה על ידי המועצה לשלום הילד עולה כי 45% מהילדים בגיל 10-17 דיווחו שנפגעו מאלימות מילולית ברשת, כשמרבית הילדים (77%) מעולם לא סיפרו לאיש על היותם קורבנות לאלימות באינטרנט.

המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי מפעיל כשירות לציבור, קו תמיכה לפגיעות באינטרנט הפעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. ניתן לפנות אליהם באמצעות כתובת המייל safe@isoc.org.il או בטלפון 03-9700911.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קמפיין של איגוד האינטרנט: סלבס מקריאים טוקבקים פוגעניים על עצמם. יוטיוב, צילום מסך
קמפיין של איגוד האינטרנט: סלבס מקריאים טוקבקים פוגעניים על עצמם/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully