וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כוכבת היוטיוב המפורסמת עזבה את האינטרנט?

9.12.2014 / 11:36

כוכבת היוטיוב הבריטית זואלה הוציאה לאור ספר רב-מכר שעקף במכירות אפילו את "הארי פוטר" ו"צופן דה-וינצ'י". ואז הגולשים גילו שהיא לא באמת כתבה אותו בעצמה. בעקבות הביקורת נגדה, הודיעה זואלה שהיא לוקחת הפסקה מהאינטרנט

צילום מסך

זואלה או בשמה האמיתי זואי סאג) הבריטית היא וולוגרית-אופנה ותיקה ברשת. היא מייצרת וולוגים (כמו בלוג, רק בווידיאו) שזוכים למיליוני צפיות ובהם היא בודקת מוצרי טיפוח ואופנה, נותנת טיפים לאיפור או סתם משתובבת עם חבריה הפוטוגניים. היא כבר הספיקה לזכות בפרסים ותארים ואפילו להוציא לאור רומן בשם "Girl Online" - נערה ברשת - בהוצאת "פינגווין". הספר הפך ללהיט מטורף, ושבר שיא היסטורי חדש בממכירות לספר ראשון - מעל 78 אלף עותקים בשבוע הראשון, יותר מספרה הראשון של ג'יי קיי רולינג ("הארי פוטר") ושל דן בראון ("צופן דה וינצ'י").

הסרטון הרשמי של זואלה. יוטיוב, צילום מסך
זואלה/צילום מסך, יוטיוב

אבל כאן הסיפור החל להסתבך. בשבועיים האחרונים החלו גולשים להעלות את ההשערה שזואלה בת ה-24 לא באמת כתבה את הספר בעצמה, מאחר ובעמוד התודות של הספר זואלה מודה למישהי בשם סיובהאן קורהאם - מחברת ספרי נוער וכותבת בתשלום. בתחילת השבוע הודה דובר הוצאת "פינגווין" בפני עיתון הסאנדי טיימס כי זואלה לא כתבה את הספר בעצמה, אלא נעזרה בצוות כותבים ובראשם קורהאם כסופרת צללים.

המעריצים חטפו מכה קשה. האופי האישי והאינטימי של הסרטונים של זואלה והקשר שלה עם הגולשים גרם להם להניח שגם הספר שלה הוא פרי עטה בלבד, באופן בלתי אמצעי - מה שהוביל אותם לקנות אותו בהמוניהם. הם הציפו את העמוד שלה בשאלות, תהיות ותלונות על הגילוי החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הסרטון הרשמי של זואלה. יוטיוב, צילום מסך
הסרטון הרשמי של זואלה/צילום מסך, יוטיוב

זואילה מיהרה לצייץ בטוויטר שלה: "אולי זה יענה לכם על השאלות", וצירפה הצהרה: "כל אחד זקוק לקצת עזרה כשהוא מנסה משהו חדש. הסיפור והדמויות של Girl Online הם שלי". גם בהוצאת "פינגווין" הבהירו שלקבל עזרה בכתיבת הספר הראשון שלך זה לגיטימי לגמרי: "כוכבת יוטיוב מוכשרת כמו זואי היא מומחית בלהבין ולבדר את הקהל שלה", הודיעו, "וברומן הראשון שלה, 'Girl Online', היא עבדה עם צוות עריכה מומחה שעזר לה להפיח חיים בדמויות ובחוויות שלה, וליצור סיפור מרגש ומחמם לב".

הסרטון הרשמי של זואלה. יוטיוב, צילום מסך
הסרטון הרשמי של זואלה/צילום מסך, יוטיוב

אבל למרות הניסיון של "פינגווין" להגן עליה, ולמרות הקולות שהושמעו בעדה - הרי היא לא הכוכבת הראשונה שמשתמשת בסופר צללים שיכתוב עבורה ספר - זואילה החליטה להוריד פרופיל. אתמול היא צייצה בטוויטר שלה שהיא מקפלת את הבאסטה לבינתיים. "אני לוקחת הפסקה של כמה ימים מהאינטרנט", כתבה, "הוא מדכא אותי כרגע. תודה על ההבנה".

כלי התקשורת היו בהלם. "זואלה פורשת מהאינטרנט" זעקו הכותרות, ""שערוריית הספר שלה גרמה לזואילה לסגור את ערוץ היוטיוב", הכריזו. הסערה התקשורתית הביאה את זואילה לחזור רגע לרשת ולכתוב עוד ציוץ אחד אחרון בטוויטר: "הדברים שכותבים בתקשורת הם פשוט מגוחכים! אני לא עוזבת את יוטיוב!"

האתר של זואלה
ערוץ היוטיוב של זואלה
הטוויטר של זואלה

הסרטון הרשמי של זואלה. יוטיוב, צילום מסך
הסרטון הרשמי של זואלה/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully