וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר אליי בסמיילים

רשת חברתית שמבוססת כולה על החלפת אימוג'יז, בלי מילים ובלי אותיות? יש לנו רק דבר אחד להגיד על זה: 0-:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אומרים שתמונה אחת שווה יותר מאלף מילים. אבל כמה מילים שווה סמיילי?

מאז ימי האייסיקיו והמסנג'ר, דרכי התקשורת שלנו הלכו השתכללו מרגע לרגע, עד להגעתה של אפליקציית מפתח - הווטסאפ. תוכנת הסמסים החינמית (טוב, רק למשתמשי האייפון מבינינו, חה!) כבשה את מכשירינו בסערה, עד לאחרונת הסבתות, וגם פייסבוק זיהתה את הפוטנציאל ורכשה אותה בלא פחות מ-16 מיליארד דולרים. אפליקציות חברתיות שיצאו אחריה ידעו שלא יוכלו לשחזר את הפשטות החיננית שלה, ולכן הוסיפו טוויסטים שונים - או במקרה של אפליקציית ההודעות של הפייסבוק, פשוט הכריחו אתכם להוריד אותה.

מבעד לאפליקציה הזו הגיחו לעולם המערבי האימוג'יז, תוספת האייקונים השימושית למכשירי הסמארטפון השונים. אי אפשר לשלוח היום הודעה מבלי לצרף אליה את החתול עם העיניים המאוהבות, או הסמיילי המוזר הזה של שתי הילדות שמחזיקות ידיים שמזכיר את "הניצוץ". ואם גם לכם יצא לפטפט עם חברים שיחות שלמות רק באמצעות האימוג'יז, אולי גם אתם תמצאו בית חם ב-Emojli.

מה זה Emojli? תכירו: רשת חברתית חדשה של אימוג'יז. רק של אימוג'יז. ללא מילים, ללא מספרים, ללא תמונות. רק אתם מול החברים שלכם באפליקציה, בתוך הדממה המוחלטת של סמיילי קורץ וחתול. נשמע מוזר? לא עד כדי כך מוזר עבור הדור שגדל על קיצורי מילים וסימני פיסוק על תקן שיחה. ואם גם ככה אתם בעיקר שולחים לבבות זה לזה, ולא צריכים לחפור מעבר למסר שמעביר אייקון מעוצב היטב - למה לא לעשות את הצעד הנוסף הזה ולוותר על המילים לחלוטין?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלטתי להירשם לאפליקציה ולהיכנס בעצמי לעולם שכולו סמיילים. את ההרשמות לתוכנה מבצעים כמו בכל תוכנה אחרת - רק באימוג'יז. כן, גם השם משתמש שלכם מורכב מאימוג'יז - לא מאותיות. את שם המשתמש שלי, למשל, הרכבתי מארבעה אייקונים: חתול (כי אני אוהב חתולים), תפוז (כי אני ג'ינג'י), עיתון (כי אני כתב בוואלה), ורקדנית פלמנקו (כי אני נראה טוב בעקבים).

בשלב הבא, האפליקציה לוקחת צעד לדור הישן, ומפצירה בך ללכת לחפש את החברים שלך באפליקציה. שזה כמו לחפש מחט בערימה של קקי מחייך. אחרי שאפליקציות כמו סיקרט הפכו את עניין הוספת החברים לסופר-פשוט עם קישור לפייסבוק, אני באמת לא מבין למה אני צריך להתקשר לחברים שלי ולשאול "אז מה אמרת שהכינוי שלך שוב? קואלה, סביבון וארנבת?". אז כדי להוסיף חברים בקלות, נכנסתי לוואטסאפ והזמנתי חברים להוריד את האפליקציה.

מיד הוספתי את חברתי הטובה, כדור-בדולח-שמש-פיל, והתחלנו לשוחח. בתור מתורגמן לשפת הסימנים בזמני הפנוי, תהיתי עם אוכל להרכיב שיחה אמיתית מהאימוג'יז, באותו אופן ששפת החירשים מאפשרת - אך התאכזבתי מהר מאוד. קודם כל, קיימים אמנם אימוג'ים רבים בעולם, אבל ממש לא מספיק כדי לנהל שיחה אמיתית. איפה אימוג'י שמביע התנשאות, למשל? עם מקלדת אותיות אפשר להרכיב כל משפט שעולה על הדמיון, אבל לתקשר דרך אימוג'יז זו משימה מאוד מיוחדת, שיותר מזכירה פענוח כתב חרטומים מאשר שיחה אמיתית בין חברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתם הבנתם מה היא מנסה להגיד?/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוץ משיחות באימוג'יז, אין הרבה מה לעשות עם האפליקציה. היא אמנם מגדירה את עצמה כסוג של רשת חברתית, אך בשונה מרשתות חברתיות אחרות, היא לא מאפשרת לפרסם פוסטים או איבנטים, רק לצ'וטט. ניסיתי לדבר עם כדור-שמש-פיל בהתחלה בצורה מאוד מופשטת, אך תוך ארבע שניות מצאתי את עצמי גולש בחזרה לוואטסאפ וכותב "הבנת? זה אש והר, יענו אש-חר!!!" ומיד תהיתי לעצמי "רגע, אפשר להתכתב עם אימוג'יז גם דרך הוואטסאפ ולהסביר את המשמעות מיד אחר כך" אז פשוט סגרתי את ה-Emojli והמשכתי בדרכי.

כשחזרתי לאפליקציה, חוסר היכולת לנהל שיחה ממש אמיתית הוביל אותי לשלוח רצפים סתומים ומגוחכים של סמיילים שלא מביעים כלום. נדמה לי שהסמיילים שקיבלתי בחזרה מכדור-שמש-פיל מתארים סקס, אני עוד לא בטוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Emojli היא אפליקציה נהדרת - על הנייר, וכגימיק. בחירת שם המשתמש היא באמת כיפית, אבל בתור אפליקציה חברתית היא אמורה לאפשר לך לצור קהילה קטנה בתוכה - וזה בלתי אפשרי כשההגדרות שלה הן מתחת לבסיסיות. ניהול שיחה אמיתית היא על גבול הפרימיטיבית, ועד כמה שהרעיון נשמע נחמד אני בספק אם מישהו מסוגל להחזיק בה יותר מחמש דקות ראשונות. צריך להיות מאוד משועמם, או מסטול, בשביל ליהנות ממנה ממש כמו שצריך.

ונסיים בקליפ אימוג'י של ביונסה, שדווקא מצליח להעביר לא רע את המילים.

  • עוד באותו נושא:
  • אימוג'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully