וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשיוצרי משחקים חוטפים דכאון

טור המשחקים חוטף בלוז עם היוצר של פז ששוב התחרפן, יוצרת קווסט דיכאון שהאקס מתעלל בה, והכי גרוע: יצא משחק קשה חדש מהיוצר של פלאפי בירד. טור המשחקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
FEZ, מדובר בחתיכת מאסטר פיס של יוצר גאון ומוטרד. מאסטר פיש פיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע לא היה שבוע טוב להיות בו מפתח משחקים עם פה גדול. שניים מהם, פיל פיש וזואי קווין, עברו התקפות מקוונות מאוד לא נעימות מצד כל מיני גיימרים שלא אהבו, בלשון המעטה, את ההתבטאויות שלהם.

פיל פיש, שעומד מאחורי להיט האינדי Fez, תמיד היה בחור מעורר מחלוקות. מי שיצא לו לראות את הסרט הדוקומנטרי Indie Game the Movie בטח זוכר אותו. הוא הבחור המגה-היפסטר שמספר בדמעות על מחשב האפל הראשון שלו ועל התוכנה הראשונה שהוא תכנת (מסך מהבהב שיכול לעשות אפילפסיה אם מסתכלים עליו יותר משתי דקות). פיש ידוע כאחד שמעצבן לא מעט גיימרים, בזכות התבטאויות כמו "משחקים יפניים מודרניים הם פשוט גרועים" וריבים פומביים עם מבקרי משחקים שגרמו לו להכריז שהוא לא מתכוון לפתח המשך ל-Fez (אחרי שכבר הוכרז שיהיה משחק המשך) כי "התעשייה לא ראוייה לזה".

אך ההתקפה האחרונה שחווה פיש ביום שישי בבוקר היתה ברמה שאפילו הוא, למוד קרבות וריבים עם טרולים ברשת, לא ציפה לה. האקרים פרצו לחשבונות המייל שלו, ופרסמו ברשת את כל הפרטים האישיים שלו: ססמאות, פרטי חשבון הפייפאל שלו, מספר הביטוח הלאומי שלו ועוד. האתר של אולפן המשחקים שלו, פוליטרון, נפרץ והושחת. גם החשבונות שלו ברשתות החברתיות נפרצו. לא נעים בכלל.

אחרי שפיש הצליח להשתלט מחדש על הנכסים הוירטואליים שלו, הוא הודיע שזהו, הוא החליט לעזוב את תעשיית המשחקים והפעם זה סופי. הוא הציב את הזכויות ל-Fez למכירה, ופרסם הודעה לכל מי שחושב להפוך למפתח משחקים בעצמו: "תברחו. פשוט אל תעשו את זה. וותרו על החלומות שלכם, אחרת תגלו שהם בעצם סיוטים. שום דבר בעולם לא שווה את זה. לכל מפתח משחקים בפוטנציה שם בחוץ: פשוט אל. זה לא שווה את זה. זה הקהל שלכם. אלה משחקי הוידאו".

האפור היום אפור מאד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משתמשת במשחקי מחשב ככלי לביטוי החוויה האישית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה שהצית את ההאקרים לפרוץ לחשבון של פיש דווקא עכשיו היה מסר של תמיכה, שמפתח המשחקים ההיפסטר העביר ליוצרת משחקים בשם זואי קווין. גם קווין היא דמות שמעוררת הרבה רעש בתעשיית המשחקים בחודשים האחרונים.

המשחק שלה, Depression Quest, הוא הרפתקת טקסט אינטראקטיבית ולא בדיונית המתארת את ההתמודדות הלא פשוטה עם דכאון. המשחק יצא רשמית בימים האחרונים (עקב הסמיכות למוות של רובין וויליאמס קווין החליטה לוותר בינתיים על קמפיינים פרסומיים בשבילו), אך למרבה הצער אף אחד לא דיבר השבוע על המשחק עצמו, אלא ברכילות.

הרכילות הזאת סובבת סביב מפתח משחקים נוסף, שיצא בעבר עם קווין עד שזו נפרדה ממנו. המפתח כנראה נפגע מאוד מהפרידה, והחליט לפתוח בלוג על בת זוגו לשעבר. בבלוג הוא פרסם כל מיני דברי רכילות בעלי אופי מיני בנוגע לאקסית שלו, כמו למשל טענה לפיה היא שכבה עם מבקר משחקים כדי שזה יפרסם ביקורת חיובית על המשחק שלו (פרסומת כזו, אגב, אף פעם לא פורסמה). גם תמונות עירום של המפתחת הופצו בבלוג הזה. בקיצור - חגיגה.

הגיימרים התחלקו לשני מחנות: אלה שטענו שקווין עברה התקפה מיזוגנית נוראית על ידי גיימרים שוביניסטים שלא אהבו שמפתחת-אישה נכנסת להם למועדון, ואלה שטענו שקווין היא מופקרת שמנצלת את "קלף הפמיניזם" בשביל לפגוע באנשים אחרים ומקומה אינו בתעשייה המשחקים. פיל פיש, אגב, היה חבר בקבוצה הראשונה, ואחרי תמיכתו בקווין הוא "זכה" לפריצה שגרמה לו לפרוש מהביזנס.

כך או כך, הריב הזה שעוסק בהרבה שנאה ומעט במשחקים עושה את מה שזואי קווין ניסתה לדבר עליו: דכאון. איזו באסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

יותר קשה מפלאפי בירד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תתנו לו את הסיפוק בלהוריד את המשחק שלו. הוא לא ידע לאכול את זה אחר כך/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד מישהו שיודע דבר או שניים על חוסר התמודדות עם חשיפה בעולם המשחקים הוא דונג נואין, היוצר של פלאפי בירד, שהמשחק החדש שלו Swing Copters מצליח לעשות את הבלתי אפשרי: להיות עוד יותר קשה ועוד יותר מעצבן מהמשחק הקודם.

הפעם במקום ציפור משחקים בתור הליקופטר, ובמקום להתחמק ממכשולים על ציר אופקי עושים את זה על ציר אנכי. המסוק עולה כל הזמן מעלה מעלה ונוטה לאחד הכיוונים (ימין או שמאל). לחיצה על המסך תגרום לו לשנות את הכיוון במהירות, ואם תהיו מספיק זריזים או שיהיה לכם מספיק מזל זה יאפשר לכם להתחמק מגרזנים מתנדנדים שתלויים לאורך המסך.

בדיוק כמו פלאפי בירד, גם זה משחק שמעוצב רע לתפארת: מערכת שליטה בלתי אפשרית שמערימה קשיים על המשחק עצמו והופכת אותו להרבה יותר קשה ממה שיש לו זכות להיות.
מצד שני, אותה נוסחה בדיוק עבדה לפלאפי בירד, אז מה אני מבין בכלל. זמין להורדה בחינם ונכון לכתיבת שורות אלו הוא כבר מקום 2 באפ-סטור האמריקאי.

להורדת המשחק מהאפ-סטור
להורדה מגוגל פליי

בציר ישראלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקופיף החמוד הזה הוא קודם כל ישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הימים בישראל מספיק קשים בשביל שאעשה חיבור מאולץ לדכאון ולמשחק מקומי, אז הנה פינת הפרגון הקבועה למשחק ישראלי: מזמן לא הזכרתי את 2048, אבל Evolve Puzzle הישראלי של אולפן PapaFrog, שהוא ווריאציה חדשה על משחק חיבור המספרים, גורם לי לעשות זאת.

Evolve Puzzle בנוי בדיוק כמו 2048 (או Threes! המקורי אם אתם דייקנים כמוני), רק שבמקום מספרים יש חיות שמתפתחות אבולציונית, מיצור חד תאי ועד ליצורים מורכבים.
הגרפיקה מקסימה, והמשחקיות עצמה כבר הוכיחה עצמה בעבר. שווה במיוחד אם כבר יצא לכם לשכוח שאי פעם התמכרתם ל-2048 ואתם מרגישים שאתם בנויים להתמכר לזה מחדש.

להורדת המשחק מהאפ-סטור
להורדה מגוגל פליי

* אם גם אתם ישראלים ופיתחתם משחק שנראה לכם ששווה שנכתוב עליו כאן, כתבו לנו ל-wallaweb@walla.net.il

ולסיום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואחרי זה אנשים עוד שואלים למה גוגל רוצה לקנות את Twitch/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחלתי בפיש ואסיים בפיש: כדי לסיים את הטור הזה בנימה אופטימית, הנה שני דגים משחקים סטריט פייטר. תוכלו לראות סטרים לייב של הקרב האפי, בו שני דגים עם מצלמות שעוקבות אחריהן באקווריום שמחווט להמיר את המהלכים שלהם לתנועות במשחק. כל מילה נוספת מיותרת.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully