וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב תוכלו להטעין את הסלולרי באמצעות דיבור?

TECH

18.8.2014 / 17:33

שיתוף פעולה בין מדענים בריטים וחברת נוקיה הוליד אבטיפוס של טלפון נייד שמטעין את עצמו באמצעות גלי הקול שהוא קולט מהסביבה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

בקרוב תוכלו לומר לסלולרי "ויהי אור" והוא ייטען? מדענים מאוניברסיטת קווין מרי בלונדון, בשיתוף עם חברת התקשורת נוקיה, עובדים כיום על פיתוח מכשיר סלולרי שישתמש בגלי קול כאנרגיה - כך שאפשר יהיה להטעין מכשירים באמצעות דיבור, מוזיקה או רעשי רקע. המכשיר יתבסס על ננו-טכנולוגיה שתקלוט את הוויברציות שנוצרות מהרעש, תמיר אותו לאנרגיה חשמלית ותטעין בו את המכשיר. ככל שהוויברציות יותר חזקות כך הוא ייטען יותר מהר - מה שאומר שעדיף לצעוק עליו כדי לזרז את ההטענה.

על פי אתר אוניברסיטת קווין מרי, הרעיון נולד בשנה שעברה, כששני מדענים באוניברסיטה גילו כי האזנה למוזיקת רוק ופופ שיפרה את ביצועי הטלפון הסלולרי שלהם. מהמחקר שפרסמו בנושא, על האפשרות לרתום גלי קול לאנרגיה חשמלית, החל שיתוף הפעולה עם נוקיה שנועד ליישם אותו באופן מעשי.

סרטון של אוניברסיטת קווין מרי על תהליך המחקר:

הפרויקט כיום הוא רק בשלב האבטיפוס, והמדענים שמובילים אותי מדגישים שאין מדובר בתחליף לטעינה חשמלית רגילה אלא בתוסף - שכן כמות האנרגיה שתופק מקולות לא תספיק להטענת טלפון במלואו. הרעיון הוא לא שנשתמש במכשיר כרגיל ואז בסוף היום נטעין אותו בצרחה אחת ארוכה, אלא שבמהלך היום הוא יוטען מאליו מהרעשים והצלילים שמסביבו, יאריך את חיי הסוללה וכך יקטין את התדירות שבה נצטרך להטעין אותו בדרך המסורתית.

הפרויקט הוא לא ראשון מסוגו - בעבר נעשו כבר נסיונות לרתום ננו-טכנולוגיה להטענה קולית של מכשירים סלולריים, אולם זו הפעם הראשונה שחברת תקשורת גדולה כמו נוקיה מצטרפת לניסוי, מה שמגדיל את הסיכוי של הרעיון להגיע לשוק הרחב. בישראל זה בטח יעבוד יופי - רק תחשבו על אוטובוס מלא בני נוער שצורחים לתוך הטלפון שלהם כדי לזרז את ההטענה.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully