וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מרגלים: ה-CIA גילתה את טוויטר ופייסבוק

בסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב החליטו לפנות לציבור כדי לגייס עובדים ולספר על ההיסטוריה שלה. לחשבון הטוויטר יש למעלה מ-350 אלף עוקבים, ואלפים כבר עשו "לייק" בפייסבוק

חשבון הפייסבוק של ה-CIA, סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב. פייסבוק, צילום מסך
דף הפייסבוק של סוכנות הריגול האמריקנית/צילום מסך, פייסבוק

אחרי אינספור מעקבים ברשתות החברתיות אחר טרוריסטים וחורשי מזימות - סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ה-CIA, הצטרפה אתמול (שישי) לרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר. "השבוע, סוכנות הביון המרכזית נכנסת עמוק יותר לתוך עולם המדיה החברתית עם השקת חשבונות רשמיים בטוויטר ופייסבוק", מסרה הסוכנות בהצהרה לתקשורת.

את הנוכחות בזירה החדשה בחרו לפתוח בסוכנות בחוש הומור. "אנחנו לא יכולים לאשר או להכחיש שזהו הציוץ הראשון שלנו", נכתב בציוץ הבכורה של רבי-המרגלים. מנהל ה-CIA, ג'ון ברנן, אמר כי "על ידי הרחבת הנוכחות בפלטפורמות אלה, הסוכנות תוכל לבוא במגע עם הציבור בצורה ישירה יותר ולספק מידע על המשימות וההיסטוריה שלנו, ועל התפתחויות אחרות". הוא הוסיף כי "אנחנו רוצים לוודא שמידע לא מסווג על הסוכנות יהיה נגיש יותר לציבור האמריקני שאנחנו משרתים, בהתאם למשימת הביטחון הלאומי שלנו".

קצב צמיחת העוקבים לחשבון הטוויטר הטרי של הסוכנות היה גבוה במיוחד. בשעה הראשונה לאחר עלייתו לאוויר נרשמו כ-50 אלף עוקבים, כחצי שעה לאחר מכן ב-84 אלף ויממה לאחר מכן - כבר היו למעלה מ-350 אלף עוקבים. לעמוד הפייסבוק של הסוכנות יש כבר יותר מ-14 אלף לייקים.

עוד סיפורים שאסור לפספס
מה קורה כשמזמינים את נשיא ארצות הברית לחתונה?
"יש טייס במטוס?": סיפורו של הנוסע שהציל מטוס שלם
ארה"ב: "רצחתי את הוריי כי הם לקחו לי את האייפוד"

הציוץ הראשון בטוויטר של ה-CIA, סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב. טוויטר, צילום מסך
בלנגלי התחילו גם לצייץ. חשבון הטוויטר של הסוכנות/צילום מסך, טוויטר

עוד בטרם התחילו בכתיבת ציוצים, נאלצו ב-CIA להתמודד עם מתחזה שהפעיל חשבון מזויף של הסוכנות. "היה מישהו שהתחזה ל-CIA בטוויטר. הגשנו תלונה בגין התחזות לטוויטר והם אבטחו עבורנו את החשבון, זהו הליך שנעשה כדרך קבע עבור גופים ממשלתיים", אמר מנהל יחסי הציבור של הסוכנות, דין בויד.

חשבונות הטוויטר והפייסבוק יצטרפו לאתר אינטרנט, חשבון שיתוף תמונות בפליקר וערוץ וידאו ביוטיוב. בין פריטי המידע שניתן למצוא בערוצי המדיה החברתית ,יהיו משרות פנויות, הצהרות, עדכונים מ"ספר העובדות העולמי" של הסוכנות ואף מוצגים ממוזיאון הסוכנות, שאינו פתוח לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully