וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 אלף אירופאים ביקשו מגוגל "לשכוח" אותם

ענקית החיפוש תאפשר לגולשים לבקש הסרה של תוצאות הקשורות בהם. זאת בעקבות פסיקתו הדרמטית של בית הדין האירופי בנושא. "נאזן בין הזכות לפרטיות לבין זכות הציבור לדעת"

גוגל. AP
"נבחן כל בקשה לגופה". גוגל/AP

רוצים פרטיות: ענקית החיפוש באינטרנט גוגל הודיעה שקיבלה בשעות האחרונות כ-12 אלף בקשות מגולשים המבקשים להסיר את עצמם מתוצאות החיפוש שלה. אתמול (שישי) הציעה החברה את השירות לראשונה, לאחר שבית הדין האירופי לצדק (ECJ) שמושבו בלוקסמבורג קבע החודש כי למשתמשים ביבשת הזכות "להישכח".

החברה צייתה לפסיקתו של בית הדין ופרסמה טופס מקוון לאלה המבקשים להסיר עמודים שהם או מיופי כוח מטעמם מוזכרים בהם. לא מדובר על מחיקה מוחלטת מרשת האינטרנט, אלא על תוצאות החיפוש המובילות אל כתובות האינטרנט.

"כדי להכריע בנושא נבחן כל בקשה לגופה וננסה לאזן בין הזכות לפרטיות האדם לבין זכותו של הציבור לדעת ולהפיץ מידע", נכתב בטופס הבקשה החדש. הגולשים מתבקשים לציין בו את כתובת ה-URL של העמוד שהם רוצים להסיר מתוצאות החיפוש, ולציין את הסיבה לכך שבעיניהם העמוד "לא רלוונטי, מיושן או לא הולם באופן כלשהו", כפי שכתוב בטופס.

ענקית החיפוש תיאלץ להתמודד מעתה עם האתגרים הטמונים בבחינת הבקשות. כל "פספוס" של בקשה להסרת עמוד שעונה על הקריטריונים שהציב בית המשפט האירופי עלול לעלות לחברה בקנס כבד. באשר למשך הזמן שיידרש לחברה לבחון את כל הבקשות, מעריכים כי הדבר תלוי במשתנים רבים, ובעיקר בבהירות הבקשות.

עוד בוואלה! חדשות:
מין עם ילדים בקריית גת: "ברווחה ידעו ושתקו"
שבוע לירי בבריסל: המרדף נמשך, למשטרה אין קצה חוט
הענק הירוק של הנאצים לא הולך לשום מקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully