וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: וירוס חדש מתקשר באמצעות הרמקולים

חוקר אבטחת מידע מצא וירוס שלטענתו מתקשר עם מחשבים אחרים באמצעות הרמקולים, וכולל מספר טכנולוגיות חדשניות

האם וירוס שהתגלה לפני שלוש שנים יודע לתקשר באמצעות רמקולים של המחשב עליו מותקן? חוקר אבטחת המידע דרגוס רויו (Dragos Ruiu), אשר חוקר את הנוזקה שקיבלה את השם badBIOS, גילה שהיא מסוגלת לתקשר עם מחשבים אחרים שהודבקו בה גם כשכרטיס הרשת של המחשב מנוטרל. רק כיבוי הרמקולים והמיקרופון במכשיר הפסיק את התעבורה.

לא מדובר בטכנולוגיה חדשה, כי אם דווקא בדרך ותיקה לתקשורת בין מכשירים, שאינה יעילה כמו אלה החדשות - וויפי ובלוטות', למשל - ולכן לא נמצאת בשימוש נרחב היום. אתם עשויים להכיר יישום מסויים שלה במכשירי פקס, ובמודמי דיאל-אפ הותיקים, שהשתמשו בצלילים כדי לתקשר מידע. אך כאן, מכיוון שהמטרה היא להפוך את התקשורת למוסווית, הרמקולים מפיקים צלילים בתדרים אותם האוזן האנושית לא יכולה לשמוע, אך המיקרופון של המחשב הקולט כן. יש לציין כי חוץ מהניתוח של רויו, אין עדות מהימנה לכך ש-badBIOS אכן משתמשת בטכנולוגיה הזו, זאת מכיוון שהוא היחיד שחוקר את הנוזקה כיום.

דרכי התקשורת המיוחדות אינן הדבר המעניין היחיד בנוזקה הזו. לטענת רויו, היא מסוגלת להדביק הן מחשבי PC והן מחשבי מק, זאת ללא תלות במערכת ההפעלה המותקנת מכיוון שהיא נכנסת לשכבה עמוקה יותר של המחשב. מעבר לכך, היא יכולה להתפשט באמצעות כונני פלאש ניידים, אך תוך ניצול של פרצה ייחודית-למדי.

ומה הנוזקה הזו עושה לאחר שמדביקה את המחשב? לא ברור. אצל רויו, היא בעיקר נלחמה בניסיונותיו למחוק אותה, תוך מתן היכולת להשתלט על המחשב לצד שלישי, אך הצד הזה לא שלח הוראות זדוניות כלשהן.

  • עוד באותו נושא:
  • וירוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully