וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמים ראשונים: שעון ה-Galaxy Gear של סמסונג

סמסונג השיקה את השעון החכם שלה, ה-Galaxy Gear. האם מדובר בגימיק או מוצר שימושי באמת? רשמים ראשוניים

השעון החכם של סמסונג כבר כאן. באירוע השקה שנערך בברלין, הושק השעון החדש יחד עם ה-Galaxy Note 3 - טלפון דגל חדש של החברה, ועם טאבלט ה-Galaxy Note 10.1 2014 - האחרון בסדרת הטאבלטים העצומה של חברת הטכנולוגיה הקוריאנית. ואם נוט 3 הוא המכשיר שככל הנראה יהפוך למצליח יותר עבור החברה, שעון ה-Gear היה ללא ספק כוכב האירוע. סמסונג אינה הראשונה שנכנסת לתחום הזה - שחקנים גדולים כמו סוני פועלים בתחום הזה לצד חברות קטנות יותר דוגמת Pebble כבר זמן מה - אך מתוקף היותה חברת הסלולר המצליחה בעולם, ואחת מחברות האלקטרוניקה המובילות בשוק כיום, הציפיות מהשעון שלה היו רבות.


אכן, Galaxy Gear הוא שעון חכם שכמותו טרם הגיעו לשוק. הוא אמנם אינו טלפון בזכות עצמו (וטוב שכך), אך יכולותיו נרחבות הרבה יותר מאלה של מתחריו. כך, יש לגיר מצלמה משלו, וגם מיקרופון ורמקול. עוד על אלה בהמשך. שאר המפרט מורכב ממסך בגודל 1.63 אינץ', בעל רזולוציה של 320 על 320, מעבד חד ליבתי של סמסונג במהירות 800 מגההרץ, 4 גיגהבייטים של שטח אחסון וסוללה שאמורה להחזיק מעמד יותר מיממה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: דניס ויטצ'בסקי, מערכת וואלה!/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמסונג ממצבת את גיר הן כמכשיר טכנולוגי והן כאביזר אופנתי, עם מבחר רצועות בצבעים שונים. עם זאת, קשה לומר שהוא יושב בצורה אלגנטית על כל יד - השעון הזה גדול יחסית, ועל ידיים קטנות הוא נראה מעט מגושם. עם זאת, הוא לא כבד במיוחד - משקלו נמוך מ-74 גרמים. והמסך בהיר מספיק כדי להיות קריא גם במקום מואר. עם זאת, יש לציין שלא ניתן היה להתנסות בשעון באור יום.


אחד האלמנטים המייחדים של השעון החדש הוא מיקרופונים ורמקול שמובנים בתוך רצועת השעון, בצד ההפוך מהמסך. המטרה, שנראה כי הינה פרי של צפייה בהרבה סרטי מדע בדיוני, היא לאפשר לכם לענות לשיחה באמצעות הצמדת פרק כף היד לאוזן. זה נשמע מטופש, אבל חייבים לזכור - בשנים האחרונות אנחנו רואים כל הזמן ברחוב אנשים שכאילו מדברים לעצמם כשבאוזן שלהם תקוע מלבן שחור, אז אולי לא מדובר בפרדיגמה טיפשית מדי עבור האנושות. עם זאת, במתחם ההתנסות היה כל כך הרבה רעש, עד שאי אפשר היה לנסות את הפונקציה הזו בצורה סבירה. חבר המושבעים בכל הנוגע ליעילות הפונקציה הזו יצטרך לחכות.

רעיון אחר אותו כן ניתן היה לנסות באירוע הוא המצלמה המובנית ברצועת השעון. זו אמנם מצלמה של 1.9 מגהפיקסלים בלבד, אך היא מצלמת תמונות וסרטוני וידאו לא רעים בכלל, שאמנם לא משתווים לאיכות של מצלמה סלולרית רגילה, אך מפצים על כך בזמינות הצילום. כל מה שצריך זה להזיז את האצבע מטה על מסך השעון, והוא ייכנס למצב הצילום, כדי שלא תפספסו אף רגע.


אליה וקוץ בה - אתם עדיין תפספסו חלק מהרגעים המדוברים. ה-Gear אינו מכשיר מהיר במיוחד - פועל יוצא של הצורך לאזן בין כוח עיבוד לבין חיי סוללה. המעבר בין הפונקציות השונות שלו אינו מיידי. הוא אמנם לא איטי כמו ב-I'm Watch או בדור הראשון של השעון החכם מבית סוני, אבל ישנו דיסוננס ברור בין מהירות הפעולה של ה-Note 3 לבין מהירות הפעולה של ה-Gear. מהירות הפעולה שלו נמצאת אי שם על גבול התסכול, אך מהתנסות קצרה היא בכל זאת בצד הנכון של הגבול הזה, האיטיות צורמת לעיתים אך לא גורמת לכם לזרוק את השעון באופן מיידי ולהכריז כי אין לכם סבלנות אליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נקודה חיובית נוספת בכל הקשור לגיר היא האפליקציות שלו. לשעון חנות יישומים משלו, ויש בה כבר היום כמה מהשחקנים הגדולים, דוגמת Path ו-Evernote. והתמיכה רק הולכת להתרחב בחודשים הקרובים, כי נראה שבסמסונג משקיעים בכך לא מעט. זה הופך את השעון ליותר מסתם אביזר שמתחבר לטלפון ומציג התראות או שיחות נכנסות - תמיכה של מפתחי אפליקציות מאפשרת לו להיות הרחבה אמיתית, אפילו אם קטנה, של העולם הדיגיטלי שלכם.

אך אם כבר בפונקציות תלויות-טלפון עסקינן, יש כאן חוץ מהחשודים הרגילים גם אפשרות לגרום לטלפון לצלצל מרחוק כדי לאתרו, שליטה ביישומי המולטימדיה של המכשיר ותמיכה ב-S Voice - המתחרה של סמסונג לסירי של אפל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתי בעיות גדולות יש ל-Gear. הראשונה היא המחיר - מדובר במוצר לא זול בעליל, שיעלה בארה"ב 300 דולרים כאשר יגיע לשם בחודש הבא. המחיר הרשמי בישראל טרם הוכרז, אך ניתן להעריך כי אינו יהיה נמוך במיוחד. לא ברור האם הצרכן הפשוט בכלל יסכים להוציא סכום כזה - חצי ממחירו של סמארטפון חדש - על מה שהוא בעצם אביזר נלווה.


שאלה לא פחות קטנה נוגעת לחיי הסוללה של המכשיר. בסמסונג אומרים שהוא יכול להחזיק יום שלם, ואין אלא לתהות האם הצרכנים מוכנים לעוד מכשיר אותו הם צריכים להטעין מדי יום. הטענת הטלפונים הסלולריים היא גם ככה פעולה מציקה, אז עכשיו מוסיפים עליה גם הטענת שעון? במקרה של Pebble המתוחכם הרבה פחות, חיי הסוללה הם שבוע, וגם פה יש שמרימים את האף וטוענים כי הם מעדיפים להחליף סוללה פעם בשנה והגימיקים של שעון חכם לא שווים את זה. האם סמסונג תצליח ליצור שינוי תפיסתי בתחום הזה? לכותב שורות אלה קשה להאמין, אבל כותב שורות אלה טען בעבר שה-Note הוא מכשיר נישה, ונאלץ לאכול את הכובע לאחר ההצלחה הפנומנלית של הסדרה.


העיניים כעת נשואות אל אפל, מתחרתה הגדולה של סמסונג אשר אולי תציג שעון חכם בשבוע הבא. בו בזמן, דווקא השינויים בתפיסת העולם בין שתי החברות הן שהופכות את ההשקה הנוכחית של ה-Gear לצעד חכם ונחוץ. אם אפל עובדת בשקט על מכשיריה שנים, ואז ביום ההשקה טוענת שהם מושלמים ומי שלא מסכימים פשוט לא יודעים על מה הם מדברים, סמסונג עובדת בדרך שונה: היא משיקה מוצר עם עשרות פיצ'רים גדולים וקטנים, ואז מסתכלת מה עובד. את מה שעובד היא משאירה בדור הבא, ואת מה שלא עובד זורקת.

זריקת השעון הלא-מושלם לאוויר העולם היום היא הבטחה שבתוך שנה, אולי פחות, סמסונג תשפר אותו ותציג דגם בוגר יותר. אולי כבר יהיה בו מסך גמיש, אולי הוא יזנח את המלבן המשעמם לטובת צורה יותר מעניינת, אבל ברור שאמש עשתה סמסונג צעד ראשון בקרב ארוך-טווח, קרב בו היא לא יכולה להצליח ללא הפידבק אותו תקבל מרוכשי ה-Gear ומבקריו. וזה אומר שגם אם השעון עצמו לא מלהיב אתכם בתצורתו הנוכחית, עצם השקתו היא אירוע משמח.


גילוי נאות: הכתב הינו אורח חברת סמסונג באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully