וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: באלמר אולץ לעזוב מוקדם משרצה

דיווח חדש גורס כי דירקטוריון מיקרוסופט אילץ את סטיב באלמר לפרוש מוקדם מהצפוי, זאת על רקע ביצועי החברה

האם פרישתו של מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר ב-12 החודשים הקרובים, כפי שדווחה בהודעה לעיתונות של מיקרוסופט בסוף השבוע שעבר, הייתה מתוכננת? בלוג הטכנולוגיה AllThingsD גורס שלא. על פי הדיווח של קארה סווישר, באלמר נדחק החוצה על ידי דירקטוריון החברה, שמונהג על ידי המקים של מיקרוסופט - ביל גייטס.


לטענת סווישר, שמסתמכת לדבריה על עשרות ראיונות עם אנשים עם מידע על המהלך, גייטס אמנם לא יזם את הקדמת הפרישה של באלמר, אך גם לא התנגד אליה. חברי דירקטוריון אחרים, לעומת זאת, ביקשו להקדים את הפרישה כמה שרק אפשר, זאת לאחר שהבינו כי באלמר הפך ל"קולט ברקים" של מיקרוסופט, ונוכחותו מזיקה יותר משהיא מועילה. וכך, פרישתו מגיעה רק כחודש לאחר שהוציא לפועל מהלך ענקי בתוך מיקרוסופט, שמטרתו לייעל את החברה ולסדר מחדש את החטיבות שלה כך שתהיה "חברה של מכשירים ושירותים".


גייטס, יש לציין, נחשב לאחד התומכים הגדולים של באלמר לאורך כהונתו, גם כאשר החלו להישמע קולות הקוראים להתפטרותו. באופן כללי, הכהונה של באלמר אמנם התאפיינה במספר השקות מצליחות, דוגמת Windows 7 ואקס-בוקס, אך היו בה גם כמה כשלונות צורמים - מנגן המדיה Zune, דרך חלונות 8 וחלונות RT, ועד להשקה מאוחרת של מערכת הפעלה לסלולרים שגרמה לכך שלמיקרוסופט נתח שוק נמוך-יחסית בשוק הזה. באופן כללי, כאשר באלמר הפך למנכ"ל מיקרוסופט, שווי החברה היה מוערך בכ-600 מיליארדי דולרים, ואילו כיום ירד השווי הזה ל-270 מיליארדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully