וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס קטלני: מה קורה כשהאקר משתלט על קוצב לב?

חוקר אבטחה הצליח להשתלט על קוצבי לב עם חיבור אלחוטי ולתכנת אותם מחדש כך שיוכלו להרוג את החולה

האם וירוסי מחשב יכולים לפגוע בקוצבי לב ומכשירי החייאה? נראה שכן, אם מאמינים לחוקר אבטחה שהופיע היום (ה') בכנס האקרים במלבורן. החוקר, ברנבי ג'ק, מזהיר כי התסריט הכי ברור של הדבקת קוצב לב בווירוס הוא פגיעה באדם.

החוקר הדגים במהלך הכנס איך הוא משתלט על דפיברילטור אוטומטי מושתל – מכשיר שמושתל אצל חולים בעלי סיכון למוות פתאומי מדום לב או הפרעות קצב. ואז, הוא שלח זרם של 830 וולט דרך המכשיר. הסיבה לכך שבכלל ניתן להשתלט על המכשירים האלה, היא ממשק אלחוטי שמותקן בחדשים שבהם, שמטרתו לאפשר את תפעולם ללא הצורך להוציאם, ולקרוא מהם נתונים בלי גישה ישירה.

לדבריו של ג'ק, הפריצה הייתה קלה מאוד, זאת מכיוון שהמכשירים כלל לא מאובטחים, מעבר לצורך להכניס מספר סידורי ומספר מוצר. ואת אלה, לדבריו, קל מאוד למצוא, כשלאחר מכן ניתן לתכנת את המכשיר מחדש. בו בזמן, ג'ק לא הבהיר באילו דגמים מדובר, ולדבריו הוא מקווה לעבוד עם היצרנים שאת מוצריהם הצליח לפרוץ כדי למנוע מאנשים לעשות זאת בעתיד.

רק לפני שנה, ברנבי ג'ק הדגים כיצד הוא משתלט על משאבת אינסולין אלחוטית של חברת Medtronic, ומסוגל לספק לחולה מנת יתר קטלנית של אינסולין. ואילו לפני שנתיים, השתלט החוקר על שני כספומטים וגרם להם "לירוק" את השטרות שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • וירוסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully