וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הפיל את אתרי השב"כ, המוסד והממשלה?

אתרי הממשלה, וביניהם אתרי השב"כ והמוסד נפלו אחר הצהריים. במשרד האוצר ביקשו להבהיר כי לא מדובר במתקפת סייבר, אלא בתקלה שתתוקן בהקדם

אתרי "ממשל זמין", ביניהם גם אתרים של משרדי הממשלה ושל גופי הבטחון, אינם זמינים כעת לגלישה, וכשניגשים לרובם מקבלים את ההודעה "גולשים יקרים, עקב עבודת תחזוקת האתר אינו פעיל זמנית. עימכם הסליחה". הסיבה לנושא היא ככל הנראה טכנית גרידא, כשבהודעת משרד האוצר המתייחסת לנושא תולים את האשמה בתקלה שנוצרה במהלך עדכון.

במשרד האוצר מבקשים להבהיר כי אין מדובר בהתקפה של גורם חיצוני על השרתים. ואכן, יש לזכור כי מתקפות על שרתים בדרך כלל לא גורמות להופעת שקופית תקלה – שני סוגי המתקפות הנראות העיקריים הם הפלת אתר והשחתתו.

במקרה בו האתר מושחת, יקבלו הגולשים הודעה מטעם המשחית. טרם נצפו במחוזותינו פורצי אתרים שמשאירים מאחוריהם את הודעות שמתחילות ב"גולשים יקרים" ומסתיימות ב"עימכם הסליחה".

במקרה והאתר מופל, הדבר נעשה באמצעות יצירת עומס על השרת. כשזה קורה, הגולשים שמנסים לגשת אל האתר פשוט לא מצליחים להתחבר, או מקבלים שגיאת הודעה של הדפדפן עצמו.

אז למה הרבה אתרים נפלו בו זמנית? במשרד האוצר מסבירים: " מכיוון שמדובר בסביבה החולקת משאבים משותפים התקלה משפיעה על מספר אתרים". מעבר לכך, מוסרים במשרד האוצר כי " התקלה מטופלת ברגעים אלו", אך נמנעים מלמסור צפי מדוייק לפתרונה.

  • עוד באותו נושא:
  • ממשל זמין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully