וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בונים אייפד? הצצה אל פס היצור של הטאבלט הפופולרי

עיתונאי אמריקאי קיבל אישור לצלם את פס היצור של האייפד. בואו לראות איך בונים את הטאבלט הפופולרי בעולם

רוצים לראות איך בונים אייפד? העיתונאי רוב שמיץ, שעובד עבור תוכנית הרדיו האמריקאית Marketplace, קיבל הצצה נדירה אל המפעל של אפל בשנז'ן, וצילם את פס הייצור (גם לתוכניות רדיו יש ערוצי יוטיוב) של המכשיר. שמיץ מציג לא רק את את שלבי הייצור, כי אם גם את חיי העובדים.

שמיץ הגיע לפוקסקון כחלק מסדרת תוכניות על אפל - סדרה במהלכה חשף גם את אי-הדיוקים והשקרים בסיפורו של הדרמטורג מייק דייזי. דייזי, שעלה לכותרות בחודשים האחרונים, ביקר את תנאי העובדים במפעלי אפל בצורה פומבית כשהוא מבסס את דבריו על סיפורים מנסיעתו לסין, סיפורים אותם שמיץ חשף כמוגזמים או שקריים.


אפל, והיצרנית פוקסקון שעובדיה מרכיבים את האייפד והאייפון, נמצאים תחת מתקפה מתמדת בעקבות הטענות על תנאי עבודה בעייתיים והפרת חוקי עבודה במפעלים בסין. הטענות החלו להישמע על רקע ניסיונות התאבדות של 18 עובדי פוקסקון בין ינואר לנובמבר 2010. יש לציין כי מדובר במספר הנמוך מהממוצע בסין.


רק לפני כשבועיים פרסם ארגון עצמאי, Fair Labor Association, דו"ח על המתרחש במפעלי פוקסקון לאחר שראיין 35 אלף עובדים. הדו"ח מצא כי עובדי פוקסקון עובדים בממוצע 56 שעות בשבוע (מגבלה חוקית - 49), חצי מהנשאלים דיווחו כי עבדו יותר מ-11 ימים ברצף, ו-64 אחוזים טענו שמשכורתם לא מספיקה לצרכים הבסיסיים שלהם. בו בזמן, כשליש מהעובדים אמרו כי הם רוצים לעבוד אף יותר שעות, ומפחדים כי המגבלות שנועדו להגן עליהם לא תאפשרנה להם להרוויח את סכומי הכסף שהם צריכים. יש לזכור כי 99 אחוזים מהעובדים במפעלי פוקסקון הם מהגרים מאזורים אחרים של סין, שנסעו לשנז'ן לחפש עבודה, ושולחים חלק מכספם למשפחותיהם.

עוד בנושא:

אפל הודיעה כי תבדוק את התנאים במפעלי פוקסקון
פוקסקון תעסיק רובוטים, שלא ילתוננו על תנאי העסקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully