וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההשקה הגדולה התברר: לומיה 900 של נוקיה סובל מבעיות חיבור לרשת

11.4.2012 / 13:08

נוקיה השיקה את הלומיה 900 בתרועה גדולה, אך במהרה התברר שלמכשיר בעיות תקשורת. החברה מתקנת - ומפצה

זו הייתה אמורה להיות השקת ענק. סמארטפון ה'לומיה 900' של נוקיה, העובד על מערכת ההפעלה Windows Phone של מיקרוסופט יצא לשוק האמריקאי ביום ראשון השבוע, מלווה בקמפיין פרסומי נרחב ויקר במיוחד – שהיה אמור למצב אותו כדור החדש של הסמארטפונים, מכשיר שיכול לעשות הכל ולהשאיר מאחור את המתחרים, כולל המותג הגדול מכולם בתחום: אייפון.

באתר מיוחד שהקימה נוקיה לצורך הקמפיין היא הציגה סרטונים הלועגים לאייפון על מגבלותיו ועל תקלות שהתגלו בו (דוגמת בעיית קליטת האנטנה באייפון 4, המתרחשת במקרה ומחזיקים את המכשיר בצורה מסוימת). סביר להניח שאם האייפון היה חווה בעיות בתקשורת אינטרנטית – גם על בעיה זאת הייתה נוקיה מכינה סרטון הומוריסטי.

האייפון לא סובל מבעיה כזאת, אבל הלומיה 900 דווקא כן. זמן קצר לאחר ההשקה ולאחר שנרכשו המכשירים הראשונים, החלו לקוחות להתלונן על מקרים תכופים בהם מתנתקת תקשורת האינטרנט של המכשיר. יומיים לאחר ההשקה פרסמה נוקיה הודעה רשמית המכירה בבעיה, וסיפרה שמדובר ב"בעיית ניהול זיכרון הנובעת מתוכנת המכשיר ולא קשורה לחומרה או לרשת".

כדי לתקן את הבעיה מציעה נוקיה לרוכשים לעדכן את התוכנה דרך שירות Zune של מיקרוסופט, או להגיע לחנות בה נרכש המכשיר ולהחליף אותו במכשיר עם תוכנה מעודכנת. כדי לפצות על הטרחה הכריזו נוקיה ו-AT&T (הספקית הבלעדית של המכשיר בארצות הברית) שהרוכשים יקבלו זיכוי מלא על המחיר ששילמו עבור המכשיר: 100 דולר. יתרה מכך – כדי להילחם במצב בו התקלה גורמת ללקוחות פוטנציאלים לפסול את רעיון קניית המכשיר – גם קונים חדשים (עד ה-21.4) יקבלו זיכוי מלא על הרכישה, עם חתימה על חבילת שימוש בהתחייבות.

נוקיה מוכנה לספוג את העלות הזאת כחלק מהניסיון למצב את הלומיה 900 כמכשיר אטרקטיבי וכמתחרה רציני בשוק הסמארטפונים – מטרה קשה להשגה במצב הנוכחי. רק השבוע פורסם שמיקרוסופט מתקשה להפוך את מערכת ההפעלה Windows Phone לבחירה שכיחה, שנתח השוק שלה קטן מדי כדי להופיע בדיווחים בנושא וכי החברה מוכנה לשלם למפתחי אפליקציות כדי שיסכימו לפתח גרסאות גם למערכת ההפעלה שלה. כך שלמרות שהלומיה 900 מתהדר במפרט חומרה מתקדם – עדיין קיים קושי להפעיל עליו מגוון רחב מספיק של אפליקציות.


עוד בנושא:

- מיקרוסופט מוכנה לשלם עבור פיתוח אפליקציות Windows Phone

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully