וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל משנה הגדרות פרטיות: תצליב עליכם מידע

גוגל הודיעה שהיא משנה את תנאי השימוש בשירותיה ושתתחיל להצליב מידע אישי משירותיה השונים "כדי לספק שירות טוב יותר"

גוגל תוכל להצליב מידע שיש לשירותיה עליכם, ולא תהיה לכם זכות סירוב. החברה הודיעה כי היא משנה את תנאי השימוש בשירותיה, ויוצרת תנאים מאוחדים שיהיו תקפים לרובם. אחד הסעיפים הכי מעוררי מחלוקת בתנאים החדשים, הוא הזכות אותה שומרת לעצמה גוגל להצליב מידע שיש לשירותיה השנים אודות המשתמשים. השינויים ייכנסו לתוקף ב-1 במרץ.

כך, למשל, עד עכשיו לא יכלה גוגל להשתמש במידע שיש לה עליכם בעקבות החיפושים שלכם כשהיא ממליצה לכם על סרטונים ביוטיוב, ואילו הסרטונים בהם צפיתם יעזרו לה להתאים לכם פרסומות בכל השירותים השונים. ולא תהיה לכם דרך לנתק את השירותים – הסכמה לתנאי השימוש הכלליים היא הדרך היחידה בה תוכלו לקבל את כלל השירותים.

בחברה טוענים כי הדבר יטיב עם המשתמשים, כיוון שלחברה יהיה קונטקסט טוב יותר להבנה של שאילתות חיפוש שלכם. כך, למשל, אם אתם צופים מדי יום בעשרות סרטונים של קבוצת הכדורגל ברצלונה ביוטיוב, תוצאות החיפוש בגוגל תשקפנה את העובדה כי אתם כנראה אוהדי בארסה.

מה עם היעדר הרשע?

לגוגל, לה כמה מהשירותים הפופולריים בעולם - ממנוע החיפוש, דרך שירות המייל Gmail ועד לאתר הסרטונים הפופולרי יוטיוב - היסטוריה ארוכה של תקריות פרטיות. עם זאת, אלה היו עד כה בעיקר טעויות השקה של שירותים, כמו Google Buzz ו-Google Wave.

השינוי החדש מגיע על רקע התחרות המתלהטת בין גוגל לבין פייסבוק - לשתיהן היצע שירותים שמבוסס על יצירת זהות אינטרנטית למשתמש. במילים פשוטות, שתי החברות רוצות להכיר אתכם כמה שיותר טוב, ולספק לכם חוויה כמה שיותר טובה בהסתמך על העדפותיכם האישיות. מי שקולו לא נשמע כאן הוא הצרכן, שעלול לא לאהוב את הרעיון שלחברות ענק יש המון מידע עליו.

הטיעון בעד מסירת המידע הוא שלחברות הענק לא אכפת מכם אישית. לא מעניין אותם מיהו אותו המשתמש שאוהד את קבוצת הפוטבול של סן פרנסיסקו, משחק כל היום במשחקי קונסולות, ורואה ביוטיוב סרטונים של כלבלבים חמודים. אכפת להם שאחד ממשתמשיהם הוא כזה, ואיך תופרים לו חווית שימוש אישית עם פרסומות מותאמות אישית.

עוד בנושא:

ההסבר על המתרחש - גרסת גוגל

תוסף חדש בא להוסיף את פייסבוק וטוויטר לתוצאות גוגל פלוס

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully