וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותם גז - מארק צוקרברג הישראלי - זוכה להתעניינות בכל העולם

19.12.2011 / 14:25

יזם האינטרנט ששינה את שמו למארק צוקרברג במחאה על תביעה מצד פייסבוק חושף ומתעד באתר חדש את הסיפור

בסוף השבוע פורסם בעיתונות כי יזם אינטרנט ואיש פרסום בשם רותם גז שינה רשמית את שמו למארק צוקרברג - השם של המקים והמנכ"ל של פייסבוק. הסיבה לפעולה הייתה מחאה על מכתב אזהרה ששלחה לו פייסבוק על כך שהפעיל ברשת החברתית "חנות לייקים" בה הציע לארגן לגופים הצבעות 'לייק' לעמודים שלהם – פעולה האסורה לפי תקנון הרשת החברתית.

לאחר שקיבל את כתב התביעה החליט גז להחליף במחאה את שמו לזה של מקים הרשת, ולראות כיצד תתמודד פייסבוק עם תביעה נגד "מארק צוקרברג". בימים האחרונים קיבלה פעולתו של גז/צוקרברג הד עולמי, כאשר לא רק אתרי טכנולוגיה מפרסמים את סיפורו, אלא גם גופי התקשורת הבולטים בעולם, ביניהם הוושינגטון פוסט ו-NBC. זה לא מנע מפייסבוק לשלוח מכתב תביעה שני ליזם, זאת מבלי לעדכן את שם הנמען לזה הנוכחי.

גז ממשיך לרכב על הגימיק. הוא העלה אתר בשם "מארק צוקרברג רשמי" (http://markzuckerbergofficial.com) בו הוא שואל "האם פייסבוק תתבע את מארק צוקרברג?" ומציג את סיפורו, לצד צילומי מסמכי התביעה וצילום של תעודת הזהות המעודכנת שלו – עם השם החדש. גז/צוקרברג גם פתח עמוד בפייסבוק, שעד עתה עשו לו 'לייק' יותר מ-4,000 איש. התגובות בעמוד מפרגנות, בעיקרן ("סיפור מדהים", "אתה גאון"), אך גם יש את מי שכותב לצוקרברג החדש "אתה פוץ!".

"צוקרברג הוא לא אלוהים"

באתר החדש שהקים, מציג היזם סרטון וידאו המתעד את הרגע בו החליף את שמו במשרד הפנים. בסרטון ניתן לראות כיצד מתווכחת איתו הפקידה ומוודאת שאכן מותר לה מבחינה חוקית לאשר את החלפת שם לשמו של האיש הגדול מפייסבוק. "אתה הולך להיות בשם של מארק צוקרברג, יהיו לך בעיות.", היא מתריעה בפני גז. "למה, זה אלוהים? הוא לא אלוהים, הוא לא גר פה", הוא עונה לה. הפקידה טוענת שמדובר בהטעיית הציבור, ואף שואלת אותו אם הוריו מסכימים לפעולה ("אני בן 32, אני אבא", הוא עונה). בסופו של דבר היא מאשרת את ההחלפה, וכעת יש לנו מארק צוקרברג מקומי.

צפו: רותם גז משנה את שמו למארק צוקרברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully