וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לטריווית הסלולר?

12.12.2010 / 14:13

אישור על קבלת שירותי מידע והודעה מוקדמת על ניצול חבילת גלישה הן חלק מהתקנות הסלולריות שמוציא משרד התקשורת

משרד התקשורת ממשיך במאמצים לשנות את דרכי התנהלותו של השוק הסלולרי. שר התקשורת משה כחלון הורה על סדרה של 16 תיקונים צרכניים חדשים במטרה "לשים קץ לעוולות צרכניות קשות". המשרד פתח בהליך של שימוע מול החברות הסלולריות ומבקש את התייחסותם לתיקונים.

התיקונים הבולטים ברשימה הם:

1. עמוד אחד של עיקרי התחייבות הלקוח - ללא "אותיות קטנות".

כדי להגביר את השקיפות ולמנוע אי הבנות וחילוקי דעות מיותרים בין הלקוח לחברה, הסכם ההתקשרות יכלול בתחילתו מסמך נפרד - "עמוד עיקרי פרטי התכנית". מסמך זה יהיה בן עמוד אחד בלבד, מודפס, שיפורטו בו ללא כל תוספת או שינוי בכתב יד, פרטי תוכנית התעריפים של המנוי.

2. איסור לחייב לקוח בגין שירות עליו לא חתם במפורש.

תיקון מהותי שלמעשה חוסם את שלל השירותים הקיימים כיום וגורמים ללקוחות להירשם לשירותי מידע וחידונים מבלי שהם מבינים שהם מבצעים פעולה זאת. על החברות הסלולריות תוטל החובה להציג בפני כל מנוי חדש בעת ביצוע ההתקשרות "טופס גישה לשירותים" שבו יידרש המנוי לסמן האם ברצונו שהמכשיר שברשותו יהיה "פתוח" או "חסום" לשירותים. במידה ויבחר ב"חסום" - לא יוכלו שירותים אלה לחייבו.

3. איסור לחייב בעד שירות ללא קבלת בקשה מפורשת מצד המנוי.

כדי שחברת הסלולר תוכל לחייב מנוי על שירות כלשהו יהיה עליה לקבל ממנו אישור בכתב – בין אם מסמך חתום או אי-מייל, SMS והרשמה באתר החברה.

4. מתן הודעה מוקדמת על ניצול חבילת גלישה.

מנוי אשר רכש חבילת גלישה יקבל מסרון למכשיר הנייד שלו ולמכשיר נייד אחד נוסף על פי בחירתו, בסמוך לניצול 75% ו-95% ממכסת הצריכה של חבילת השירות, במידה והתעריף מחוץ לחבילת הגלישה יהיה גבוה ביותר מפי 1.25 מהתעריף בתוך חבילת הגלישה. ההודעות יתריעו בפני המנוי כי הוא עומד לחרוג ממכסת הצריכה במסגרת חבילת הגלישה שרכש וכך הוא יוכל לכלכל את צעדיו ולהימנע מחיובים גבוהים בגין חריגה ממכסת הצריכה.

5. עדכון על שינוי תעריפים בתכניות תעריפים ללא התחייבות.

על החברות יהיה להודיע בכתב, למנוי ולמשרד, על העלאת תעריף בתוכנית תעריפים ללא התחייבות 14 יום לפחות לפני מועד כניסת התעריף החדש לתוקף, בעוד שעל הפחתת תעריף תוכל החברה להודיע למנוי ולמשרד עד חודש לאחר ההפחתה.

במידה ולא ייכשל התהליך, צפויים התיקונים להיכנס לתוקף עוד שלושה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully