וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויקיפורנו

11.4.2010 / 19:12

מייסדו הפורש של אתר וויקיפדיה הגיש תלונה ל-FBI בטענה שארגון הגג של האתר מאחסן תוכן פדופילי. אנשי האתר מזכירים שאינם שולטים בתוכן הגולשים

תקרית מוזרה בארגון וויקימדיה, המערבת את אחד ממייסדיו. לארי סנגר, ממקימי וויקיפדיה, הגיש תלונה ל-FBI בטענה שארגון Wikimedia Commons מפיץ ביודעין תכנים פדופיליים. "אני מאמין שוויקימדיה מחזיקה, מארחת ומפיצה ביודעין פורנוגרפיית ילדים", כתב סנגר בפנייתו ל-FBI. למרות שכבר איני קשור לארגון (סנגר עזב ב-2002 עקב חילוקי דיעות בהנהלה) – אני מרגיש מחויב לדווח על כך". סנגר סיפק בפנייתו מספר לינקים לקטגוריות "פדופיליות" להגדרתו באתרי ווקימדיה, וציין כי היקף התכנים הבלתי חוקיים באתרים אלו הוא רחב.

מייק גודווין, יועצו המשפטי של הארגון, פרסם ברשת תגובה בה ציין כי תכנים המופיעים באתרי הארגון אינם נוצרים על ידו אלא על ידי גולשים, שהם אלו האחראים משפטית במידה והעלו תוכן שאינו חוקי. "כך היה בימיו של סנגר בארגון, וכך זה גם היום", כתב גודווין, והזכיר כי החוק אינו מחייב את הארגון לחפש חומר לא חוקי בשרתיו, אלא רק לדווח עליו במידה והוא מוצא כזה.

בראיון לאתר הרג'יסטר הבריטי, המדווח על הפרשה, אמר לארי סנגר כי הוא מאמין שעשה את הדבר הנכון בהגשת התלונה. "אם אני לא אדווח על כך – מי ידווח? כאחד ממייסדי הפרויקט אני מאמין שיש לי אחריות אישית לבלום התנהגות שערורייתית כשאני רואה כזו, או לפחות לנסות. מטריד אותי שמשהו שסייעתי בהקמתו הגיע לידי כך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully