וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בודקים שהחלונות סגורים

24.2.2010 / 17:08

מיקרוסופט החלה להפיץ עדכון תוכנה הבודק את חוקיות עותקי חלונות 7

מחזיקים בעותק פיראטי של חלונות 7? אם כך, כדאי לכם להימנע מעדכון התוכנה שיצא עבורה. החל מאתמול יכולים משתמשי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט להוריד עדכון שבמבט ראשון נראה כעוד אחד מהעדכונים השוטפים המופצים ברשת מדי פעם. אך למרות השם התמים שמופיע ברשימת העדכונים המוצעים להורדה – Update For Windows 7: KB971033 – מדובר למעשה בתוכנה קטנה הבודקת את מקוריותו של העותק, ופועלת בהתאם.

עדכון התוכנה כמעט ולא יורגש על מחשב המריץ עותק חוקי של חלונות 7, אך במחשב המריץ עותק פיראטי תתקבל הודעה על המסך, שלאחריה יחלו מספר הפרעות לעבודה השוטפת: הטאפט של שולחן העבודה יעלם ויוחלף על ידי רקע שחור. עליו תחל להופיע הודעה קבועה על כך שמדובר בעותק פיראטי. עם זאת, אין חובה להתקין את העדכון, וגם מי שיבחר לעשות זאת עם מערכת פיראטית יגלה שפעילות המערכת והפונקציונליות שלה לא משתנות, גם לאחר זיהוי העותק כלא חוקי. מיקרוסופט מבטיחה שגם במקרים כאלה לא יישלח לשרתיה כל מידע המזהה את המשתמש.

מיקרוסופט נוהגת להפיץ עדכוני מקוריות מסוג זה החל מ-2006. החידוש בעדכון הנוכחי הוא הוספת בדיקה המסוגלת לזהות יותר מ-70 פריצות שונות למערכת ההפעלה. אד בוט מאתר הטכנולוגיה ZDnet כתב כי להערכתו העדכון אינו מכוון כנגד משתמשים פרטיים הרוצים להריץ עותק פיראטי של מערכת ההפעלה, אלא כנגד מוכרים של עותקים פיראטיים ללקוחות, שלעתים אף עושים זאת מבלי שהקונים יודעים שמדובר בעותק שאינו חוקי. "תוכנות נגד פיראטיות לעולם לא יהיו פופולאריות, אך מדובר ברע הכרחי", מסכם בוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully