וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר איתן: "לעצור את חוק המאגר הביומטרי"

נמשך הדיון על חוק המאגר הביומטרי שמקדם ח"כ שיטרית. איתן: "המאגר עלול לדלוף ולפגוע בצורה בלתי הפיכה בצנעת הפרט. החקיקה החפוזה בנושא מחוררת את זכויות האזרח"

ועדת השרים לחקיקה תקיים מחר (ראשון) דיון בחוק המאגר הביומטרי, ביוזמת השר הממונה על קשר עם הציבור, מיכאל איתן. לדברי איתן, "בניית מאגר ביומטרי שיכיל את פרטי טביעות האצבע, תווי הפנים ונתונים נוספים על כלל אזרחי ישראל, אינו נחוץ. המאגר עלול לדלוף ולפגוע בצורה בלתי הפיכה בצנעת הפרט של כלל אזרחי המדינה".

איתן קרא "לעצור את הליך החקיקה המזורז והדורסני המתקיים כיום בכנסת. מדובר בחוק בעל פוטנציאל גדול של סיכון לפגיעה בפרטיות, אשר עלול להביא למצב בו טביעת האצבע של כל אחד ואחת מאיתנו תעבור כסחורה עוברת לסוחר. המאגר הזה עלול לדלוף בדיוק באותה הצורה בה דלף מאגר מרשם האוכלוסין, רק שהפעם התוצאה תהיה בלתי הפיכה ומי שירצה לשמור על פרטיותו יהיה חייב ללבוש כפפות". לדבריו, "יש להמשיך ולבחון את נושא המאגר ובינתיים להפסיק לעכב את תעודת הזהות החכמה"

לטענת איתן, העובדה שיו"ר ועדת המדע בכנסת מאיר שיטרית (קדימה) הוא שיזם את החוק בהיותו שר הפנים, מונעת דיון מאוזן לגבי הסעיפים הנוגעים לשמירה על זכויות הפרט. "גם אם מחליטים לעשות צעד תקדימי כזה, ולהקים מאגר ביומטרי של כלל אזרחי המדינה, אי אפשר לעשות כן בחקיקה חפוזה, המחוררת את זכויות האזרח כגבינה שוויצרית", אמר איתן. "יש לקיים דיון ציבורי רחב, בהשתתפות אמיתית של חברי הכנסת וגורמים ציבוריים, אשר לא מתקיים במציאות הנוכחית בה יו"ר הוועדה קובע דיונים מדי יום ביומו".

באוקטובר אשתקד אישרה הכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק להקמת מאגר נתונים ביומטרי לאומי. על פי הצעת החוק של משרד הפנים, המאגר יכלול תמונת פנים וטביעות אצבעות של אזרחי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully